کد خبر: ۷۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۳

قلعه‌نويي: فکر مي‌کردم افکار دايي‌جان ناپلئوني تمام شده است!

  سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: فکر مي‌کردم در عصر ارتباطات افکار دايي‌جان ناپلئوني تمام شده است، کجاي حرف من تخريب روحيه ديگران بود؟

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، امير قلعه‌نويي پيرامون ديدار تيم ملي مقابل عراق و حذف از مسابقات جام ملت‌هاي آسيا اظهار داشت: در ابتدا جا دارد يک خسته‌ نباشيد به بازيکنان و اعضاي تيم ملي بگويم چون آنها در اين مسابقات خيلي زحمت کشيده‌اند و خصوصا در بازي با عراق نمايان بود که بازيکنان ما تلاش زيادي از خود نشان دادند.

وي افزود: جوانان ما خوب بازي کردند و بخصوص مقابل عراق تلاش کردند ولي در ضربات پنالتي بازي را واگذار کرديم. شما ديديد ژاپن هم به امارات در ضربات پنالتي باخت و اين هم شانس است. اگر ژاپن و امارات را تحليل کنيم بايد اين مسابقه با اختلاف 5 گل به سود ژاپن به پايان مي‌رسيد. حالا حرفم اثبات شده و گفتم يک تيم بايد براي حضور در يک تورنمنت شانس داشته باشد. آنهايي که ديدار ژاپن و امارات را ديدند به حرف قلعه‌نويي رسيدند.

سرمربي تيم فوتبال استقلال تاکيد کرد: در ليگ کيفيت مهم است. انصافا شما بازي ژاپن و امارات را ديديد يا خير؟ امارات در اين مسابقه شانس آورد و در ضربات پنالتي شانس با ژاپن يار نبود کمااينکه آرژانتين در فينال جام جهاني بهترين بازي‌اش را انجام داد ولي آلمان شانس قهرماني داشت.

پس از اتفاقات روز گذشته در هتل تيم ملي و انتقاداتي که کادر فني تيم ملي به مصاحبه قلعه‌نويي داشته و حرف و حديث‌هاي زيادي پيرامون اظهار‌نظر سرمربي استقلال قبل از ديدار ايران و عراق مطرح شده بود قلعه‌نويي در اين باره گفت: اولا که من در آن روز با خبرگزاري فارس مصاحبه نکردم و با دوربين شبکه خبر و رسانه ملي بعد از بازي با راه‌آهن حرف زدم ضمن اينکه من تصور مي‌کردم بحث دايي‌جان ناپلئوني تمام شده و فکر مي‌کردم در عصر ارتباطات اين مسائل حل شده است. من گفتم تيمي که مي‌خواهد قهرمان شود بايد شانس داشته باشد کمااينکه ما مقابل امارات شانس آورديم حتي مثال بازي آلمان و آرژانتين را زدم. در ليگ برتر يک تيم قهرمان بايد کيفيت داشته باشد ولي در تورنمنت‌ها بايد شانسم همراه يک تيم براي قهرماني باشد. سال گذشته فولاد با کيفيت قهرمان ليگ شد آيا اين حرف روحيه کسي را به هم مي‌ريزد يا اين افکار دايي‌جان ناپلئوني است؟

وي در پاسخ به اين سوال که آيا تيم ما مستحق قهرماني در جام ملت‌ها بود يا خير گفت: اگر بخواهم قياس کنم بايد بگويم تيم ما در اين مسابقات طوري بازي کرد که در جام جهاني به ميدان رفت. تيم ملي پلن B نداشت و شايد آقايان از من ناراحت شوند که اين حرفها را مي‌زنم. دژاگه، گوچي و شجاعي به خط حمله اضافه مي‌شدند و وريا غفوري هم در اين اواخر اين کار را انجام مي داد. آقايان کلي از من ايران مي‌گرفتند که چرا گل‌هايتان از جناح راست به ثمر مي‌رسد و در اين ارتباط بيش از 30 مقاله عليه من مي‌نوشتند اما من حرفي نزدم.

وي تاکيد کرد: آقاي کي‌روش دو سال است که در خصوص زيرساخت‌هاي فوتبال ما و زمين چمن صحبت مي‌کند اما من که 10 سال پيش اين حرف‌ها را زدم. آرشيو آنها هم در رسانه‌ها موجود است هزاران بار گفت کشوري مثل ترکيه را الگو کنيد و ما زمين درست و حسابي مثل ورزشگاه آزادي نداريم.

وي تصريح کرد: چطور استفاده از ضربات ايستگاهي براي آقايان خوب است ولي براي من بد است؟ جا دارد از آقاي کفاشيان تشکر کنم که در اين شرايط از کادر فني حمايت کرد و واقعيت‌ها را گفت.

ما بازي تدارکاتي کم داشتيم ولي آقايان بگويند به جاي آنکه به اردو بروند مي‌توانستند بازي بگذارند همين مربي عراق 40 روز است تيمش را تحويل گرفته پس بهتر است اينگونه انتقاد نکند کفاشيان حالا يک مدير فوتبالي شده و من هم تائيد مي‌کنم که همه مردم به استقبال تيم ملي بروند چون بازيکنان زحمت‌شان را کشيده‌اند.

قلعه‌نويي در پايان گفت: اگر شما کل ليگ را مثل جام جهاني مي‌ديديد حالا در جام ملت‌ها مي‌توانستيم عملکرد خوبي داشته باشيم. چرا اميد ابراهيمي نبايد بازي کند در حالي که محمد نوري و خلعتبري در فاز تاکيتکي مي‌توانستند گره‌هاي ما را باز کنند.
*فارس