کد خبر: ۷۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۷

کاهش 8 دلاري قيمت طلاي جهاني

  قيمت جهاني طلا در جريان معاملات روز جمعه ۸ دلار کاهش يافت و در پايان معاملات به ۱۲۹۵ دلار در هر اونس رسيد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از رويترز، در حالي که ارزش دلار افزايش يافته و بازارها تاثيرات ناشي از طرح بانک مرکزي اروپا براي تزريق حدود يک تريليون يورو نقدينگي به اقتصاد حوزه يورو را هضم کرده اند، قيمت طلا در روز جمعه 8 دلار کاهش يافت.

فلز زرد که اغلب به عنوان ابزاري براي مهار تورم مورد استفاده قرار مي گيرد، روز پنجشنبه پس از اعلام طرح جديد بانک مرکزي اروپا، بيش از يک درصد افزايش قيمت را تجربه کرد و به 1300 دلار رسيد.

اما با رسيدن ارزش يورو در برابر دلار به پايين ترين رقم 11 سال اخير، قيمت طلا بخشي از رشد قيمت خود را از دست داد، زيرا سرمايه گذاران بر تاثيرات افزايش ارزش دلار تمرکز کردند که قيمت دارايي هاي ارزش گذاري شده به دلار را براي دارندگان ساير ارزها گرانتر مي کند.

بر اساس اين گزارش، قيمت هر اونس طلا ديروز در پايين ترين رقم به 1284 دلار و 26غ سنت رسيد، اما سپس ترميم شد و با 8 دلار کاهش نسبت به جلسه قبلي به 1295 دلار رسيد.

ارزش دلار در برابر سبد ارزهاي ديگر جهان، 1.4 درصد افزايش يافت که عمدتا ناشي از تضعيف يورو بود. اين در حالي است که ارزش سهام هاي اروپايي بيشترين رشد دو هفتگي خود در طي 5 سال اخير را تجربه کردند.

موسسه گلدمن ساکس، روز جمعه در گزارشي، پيش بيني خود از قيمت طلا در سال 2015 را از 1200 دلار به 1262 دلار افزايش داد.

سرمايه گذاران در انتظار نتايج انتخابات روز يکشنبه يونان و نشست کميته بازار آزاد فدرال رزرو آمريکا هستند تا سر نخ هايي را از وضعيت اقتصادي و زمان افزايش نرخ بهره در آمريکا به دست بياورند.
*تسنيم