کد خبر: ۷۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۸

5 تلفن قديمي و خاطره ساز که پيش از آي‌فون محبوب قلب‌ها بودند

  واقعا باورش سخت است که 10 سال پيش هنوز دستانمان به گرفتن تلفن‌هاي هوشمند عادت نداشت و نهايت تلفن همراهي که داشتيم از برندهاي سوني اريکسون و نوکيا بود که هر کدام حسابي سنگين وزن و قوي هيکل بودند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، بازگشت به گذشته و مرور خاطرات مي‌تواند گهگداري حسابي لذت بخش باشد و باعث شود که الان قدر آنچه داريم را بيشتر بدانيم. بياييد با هم نگاهي بي‌اندازيم به 5 تلفن محبوب آن دوره که پيش از آي‌فون محبوب قلبهايمان بودند.

Motorola StarTAC

پيش از اينکه موتورولا با گوگل و لنوو قاطي شود، عادت به ساخت تلفن‌هاي آيکونيک داشت. يک تلفن تاشو که رقيب نمايندگان اريکسون و نوکيا محسوب مي‌شد. همه آن را به دليل طراحي عجيبي که داشت به ياد دارند. موتورولا از اين هندست و به دليل وزن کم، طراحي کامپکتش، توانايي در ارسال SMS و داشتن ويبره، 60 ميليون دستگاه فروخت.

Sony Ericsson w550i

اين يکي را خوب يادم مي‌آيد، چون خودم يکي از آن داشتم. يک تلفن زيبا در زمان خودش با آن رنگ نارنجي پيش فرضش که از سري واکمن سوني اريکسون بود. طراحي اين هندست هم عجيب بود، زيرا زمان جمع بودنش هيچ خبري از کيبورد نبود و براي دسترسي به کيبورد بايد يک چرخشي به قسمت زيرين آن مي‌داديم که همين چرخش آن را بسيار شکننده و آسيب پذير کرده بود. 256 مگابايت حافظه داخلي داشت و يک دوربين 1.3 مگاپيکسلي برايش در نظر گرفته شده بود و اسپيکرهايش هم براي زمان خودش عالي بودند.

Nokia 5110

وقتي بحث تلفن‌هاي قبل آي‌فون مي‌شود، بايد حتما از نوکيا هم حرف زد. 5110 با آن طراحي متمايزش، اولين تلفني بود که بازي مار داشت. سال 2001 و پس از سه سال فعاليت، عمر اين تلفن به پايان رسيد.

Nokia 3310

اگر 5110 باعث محبوبيت نوکيا شد، 3310 اين محبوبيت را وارد مرحله جديدي کرد. زمان آمدنش جايگزين 3210 شد. 3310 با اينکه نوکيا فکر مي‌کرد شکست خواهد خورد، 126 ميليون دستگاه فروخت. اين فروش را مديون ويژگي فرستادن پيام متني سه برابر حد معمول آن زمان، بازي مار، رينگ‌تون‌هاي مختلف و کاور قابل تعويضش بود.

تلفنهاي کيوورتي بلک بري

سال 2000 و زماني که هنوز حتي نامي از آي‌فون هم شنيده نشده بود، بلک بري و تلفن‌هاي کيوورتي‌اش در مقابل تلفن‌هاي مجهز به کي پدهاي معمولي قد علم کرده بودند. بلک بري آن زمان‌ها قطعا يکي از بهترين‌ها بود.
*آي تي رسان