کد خبر: ۷۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۰

لاپيد: نتانياهو روابط استراتژيک با آمريکا را فداي سخنراني انتخاباتي مي‌کند

  وزير دارايي اخراج شده کابينه رژيم صهيونستي از تصميم نتانياهو براي سخنراني در کنگره آمريکا با توجه به عدم اطلاع کاخ سفيد، انتقاد کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، يائير لاپيد وزير دارايي رژيم صهيونيستي که ماه گذشته به دليل اختلاف با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي، از کابينه اخراج شد در واکنش به تصميم نتانياهو براي سخنراني در کنگره آمريکا در ماه آينده که بدون اطلاع کاخ سفيد صورت خواهد گرفت گفت: نتانياهو پروتکل‌هاي مربوط در صحنه بين المللي را مي‌دانند اما اين اقدام وي روابط استراتژيک با آمريکا را براي سخنراني انتخاباتي خود نابود مي‌کند.

لاپيد 11 آذرماه به‌دستور نتانياهو از نشست کابينه اخراج شد در انتقادي شديد از نتانياهو خطاب به وي گفته بود: تو رابطه اسرائيل با آمريکا را نابود کردي، آمريکا تغيير کرده است اما تو در دهه 80 ميلادي باقي مانده‌اي. تو از اسرائيلي‌ها جدا شده‌اي.

جاش ارنست سخنگوي کاخ سفيد هفته گذشته در واکنش به دعوت نخست وزير اسرائيل به مجلس نمايندگان آمريکا اعلام کرد: دعوت بينر از نتانياهو به کنگره نقض پروتکل است.

"جان بينر" رئيس مجلس نمايندگان آمريکا روز چهارشنبه اعلام کرد که از "بنيامين نتانياهو" نخست وزير اسرائيل دعوت شده تا در نشست مشترک ماه آينده کنگره درباره تهديدات ايران و اسلام افراطي سخنراني کند.

وي در نشست خصوصي نمايندگان جمهوري‌خواه کنگره گفته بود که کنگره براي اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران به پيش خواهد رفت اين در حالي است که اوباما هشدار داده که هرگونه تحريم باعث متوقف شدن مذاکرات هسته اي خواهد شد.

اما کاخ سفيد در واکنش به اين اقدام کنگره اعلام کرد که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در جريان سفر بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي به واشنگتن به دليل نزديک شدن به انتخابات اسرائيل با وي ديدار نخواهد کرد.

نخست وزير اسرائيل طي بيانيه‌ رسمي اعلام کرد که وي در ماه مارس به واشنگتن سفر مي‌کند تا در کنگره به سخنراني بپردازد و همچنين در کنفرانس سالانه "کميته امور عمومي آمريکا اسرائيل" [ايپک] حضور مي‌يابد.

سخنراني ضدايراني نخست وزير رژيم صهيونيستي در کنگره آمريکا که پيش از اين قرار بود در تاريخ 22 بهمن (11 فوريه) برگزار شود به تاريخ 12 اسفند (3 مارس) موکول شد.
*تسنيم