کد خبر: ۷۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۳

خشونت هاي سياسي در بنگلادش دستکم 34 کشته به جا گذاشت

  بدنبال تشديد اختلاف بين نخست وزير و رهبر جناح مخالف بنگلادش و بروز ناآرامي هاي سياسي در اين کشور ، دستکم 34 نفر کشته و دهها تن مجروح شدند .

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از خبرگزاري رويترز از داکا به نقل از پليس بنگلادش حاکي است؛ دستکم 25 تن درجريان درگيريهاي خشونت آميز چند روز اخير که با پرتاب بمب هاي آتش زا و ايجاد حريق توام بود، کشته شدند. همچنين 8 تن ديگر در درگيري با پليس و يک نفر نيز براثر شدت جراحت هاي وارده ناشي از انفجار بمب جان باختند.

اختلاف ها در بنگلادش از زمان برگزاري انتخابات 5 ژانويه سال گذشته ميلادي که با تحريم انتخابات ازسوي 'بيگم خالده ضياء' رهبر حزب مخالف ملي گرا و درخواست براي استعفاي 'شيخ حسينه' نخست وزير و نيز برگزاري انتخابات مجدد همراه بود، شدت گرفته است.

درواکنش به اين اقدام ها تاکنون شمار زيادي از رهبران کليدي حزب مخالف را بازداشت شده و در سال جاري ميلادي نيز با فرارسيدن اولين سالروز برگزاري اين انتخابات مناقشه برانگيز اين اختلاف ها شدت گرفت.

پليس بنگلادش اعلام کرد که پرتاب بمب هاي آتش زا از سوي مخالفان به سوي چندين خودرو در داکا، پايتخت بنگلادش دستکم 50 مجروح نيز به جا گذاشته و دستکم 29 نفر درپي حملات توام با پرتاب بمب هاي بنزيني به يک اتوبوس، دچار سوختگي شدند که حال 9 تن از آنان وخيم است.

از زمان تشديد درگيريها در سالروز اين انتخابات در بنگلادش بيش از 7 هزار نفر از فعالان جناح مخالف بازداشت شده اند.
*ايرنا

اين درحالي است که جناح مخالف بنگلادش خواستار برپايي يک اعتصاب 36 ساعته ديگر از صبح فردا در سراسر اين کشور در اعتراض به بازداشت هاي اخير و سرکوب رهبران مخالف شده است.