کد خبر: ۷۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۱

پنتاگون: يک درصد مناطق تحت تسلط داعش توسط ائتلاف آزاد شده است

بعد از حملات هوايي ائتلاف آمريکايي عليه داعش، تا کنون تنها يک درصد از نواحي تحت تسلط داعش آزاد شدند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حملات هوايي ائتلاف آمريکايي ضدداعش که از تابستان گذشته تا کنون صدها حمله عليه مواضع داعش در عراق و سوريه ترتيب دادند تا کنون موفق به عقب راندن اين تروريست‌ها نبودند.

روزنامه انگليسي تلگراف به نقل از پنتاگون ديروز(جمعه) نوشت، بعد از 5 ماه حمله هوايي ائتلاف آمريکايي ضد داعش، تروريست‌هاي داعش تنها بخش بسيار کوچکي از نواحي تحت تسلط خود را در عراق از دست دادند.

تلگراف ادامه داد، نيروهاي کرد و ارتش عراق توانستند نواحي معادل 270 مايل مربع از سرزمين‌هاي تحت تسلط داعش در شمال اين کشور را تا کنون پس بگيرند اما داعشي‌ها هم‌چنان 30 هزار مايل مربع تحت سلطه دارند. اين مقدار نشان مي‌دهد کمتر از 1 درصد نواحي تحت سلطه داعش تا کنون از آن‌ها باز پس گرفته شده است.

پنتاگون مدعي شد با وجود آن‌که حملات هوايي ائتلاف ضد داعش دستاورد چنداني نداشته اما باعث شد پيشروي‌هاي داعش کند شده و فرصتي براي آموزش نظاميان انگليسي فراهم شود.
هم‌چنين «جان کربي» سخن‌گوي پنتاگون مدعي شد «شايد به نظر ما اين مقدار کم باشد اما فقط 6 تا 7 ماه از زمان آغاز اين حملات گذشته است».

ائتلاف آمريکايي ضد داعش که 60 عضو دارد پنج‌شنبه گذشته با حضور «فيليپ هاموند» وزير امور انگليس و «جان کري» همتاي آمريکايي‌اش در لندن ميزبان 21 عضو اين ائتلاف بودند تا راه‌هاي سرکوبي داعش را بررسي کنند.

تروريست‌هاي داعش که از سال 2012 عليه دولت و مردم سوريه دست به جنايات غير انساني مي‌زدند همواره مورد حمايت دولت‌هاي غربي بودند. اين تروريست‌ها از خرداد ماه سال گذشته تا کنون در عراق عليه مردم اين کشور از هر نژاد و مذهبي دست به کشتار و جنايت مي‌زنند.
*فارس