کد خبر: ۷۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۴

مرگبارترين ورزش هاي دنيا

 موتور يکي از خطرناک ترين وسيله هايي است که در دنيا مي توانيد پيدا کنيد. روزانه انسان هاي بسيار زيادي با موتور کشته مي شوند اما ورزش موتورسواري نيز يکي از بدترين ورزش هايي است که مي توان انتخاب کرد.

سرگرمي هاي زيادي در دنيا هست که براي انسان ها آماده شده و مي توانيد از آن ها بهره مند شويد. اين سرگرمي ها گاهي خوب ولي گاهي بسيار خطرناک هستند به طوري که انسان هاي زيادي طي آن جانشان را از دست داده اند. اين ها مي توانند ورزش هاي مختلف يا سرگرمي هاي خاص باشند.

** گلايدينگ
يکي از خطرناکترين ورزش هايي که در دنيا وجود دارد گلايدينگ است که با استفاده از يک بال و با جريان هوا انجام ميشود اما اين ورزش چون در آسمان و ارتفاع زياد است در صورت بروز مشکل حتما مرگ را به همراه دارد. اين سرگرمي در دنيا کمي گران است اما ميزان کشته هاي به ازاي هر 560 نفر يک نفر است که آماري باورنکردني و بسيار زياديست.

** موتورسواري
موتور يکي از خطرناک ترين وسيله هايي است که در دنيا مي توانيد پيدا کنيد. روزانه انسان هاي بسيار زيادي با موتور کشته مي شوند اما ورزش موتورسواري نيز يکي از بدترين ورزش هايي است که مي توان انتخاب کرد. آمار تلفات موتور سواري يک نفر در ازاي هر 1000 موتور سوار است که با وجود ميليون ها موتور در دنيا واقعا آماري بسيار زياد است.

** صخره نوردي
صخره نوردي ورزشي بسيار سخت اما مفرح است که در دنيا طرفداران بسيار زيادي دارد. با وجود کوه هاي فراوان در تمام دنيا بسياري از افراد روزانه به اين ورزش روي مي آورند. ميزان مرگ در اين رشته يک نفر به ازاي هر 1750 است البته نپال يکي از کشورهايي است علاقمندان زيادي به صخره نوردي دارد و کشتگان آن نيز بسيار زياد است. اگر آمار اين کشور را وارد نماييم، ميزان تلفات يک در 167 مي شود.

** بوکس
بوکس ورزشي جهاني است که در رشته هاي المپيک نيز وارد شده است. بوکس را مي توانيد در کلاس هاي آموزشي خاصي در تمام دنيا فرا بگيريد و به نظر خيلي خشن است ولي شايد فکر کنيد خطرش خيلي نباشد در حالي که آمار تلفات آن 1 در ازاي هر 2200 نفر است که آن را به يکي از خطرناک ترين ورزش هاي دنيا تبديل مي کند.

** پرش از صخره
کارشناسان زيادي بوده اند که در مورد رشته پرش از صخره واژه مهيج ترين را به کار برده اند. اين ورزش باعث مي شود تا شما با سرعتي باورنکردني از بالاي صخره به پايين بپريد و اين ورزش به هر صورت که نگاهش کنيد خطرناک به نظر مي رسد اما آمار تلفات آن يک به ازاي هر 2317 نفر است که باز هم زياد به نظر مي آيد.
*باشگاه خبرنگاران