کد خبر: ۷۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۸

پليس اسپانيا چهار مظنون به اعمال تروريستي را دستگير کرد

  پليس ملي اسپانيا امروز (شنبه) در جريان يک عمليات ضد تروريستي در شهر جنوبي سئوتا ، چهار نفر مظنون به افراط گرايي و اعمال تروريستي را دستگير کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از خبرگزاري افه، وزارت کشور اسپانيا ضمن اعلام اين خبر ادامه داد که پليس در حال تحقيق است که آيا اين دستگير شدگان که يک شبکه را تشکيل مي دادند داراي زير ساخت ها براي انجام فعاليت و ارتکاب حملات تروريستي در خاک اسپانيا بوده اند يا خير.

اين وزارتخانه همچنين افزود: در جريان اين عمليات که هنوز ادامه دارد، نيروهاي پليس چندين منزل و اماکن ديگر را مورد گشت و بازرسي براي پيدا کردن اسناد و شواهد قرار دادند.

اين نخستين دستگيري در اسپانيا پس از وقوع حملات دو هفته پيش به هفته نامه 'شارلي' و يک فروشگاه در پاريس افزون بر نخستين دستگيري در سال جديد ميلادي در اين کشور است.

وزارت کشور اسپانيا پس از اين حملات، درجه خطر تروريستي در کشور را از 2 به 3 در مجموع 5 درجه افزايش داد.

بنا بر اين گزارش، اين در حالي است که وزارت کشور، پنج روز پيش با ارسال يک اطلاعيه به نظاميان در سئوتا و همچنين در شهر همجوارش مليا هشدار داد که به دليل تهديد هاي افراط گرايان، نهايت اقدامات امنيتي را به کار گيرند.

اين دو شهر ، به دليل همجوار بودن با خاک مغرب و همچنين به دليل اينکه شهرهاي مسلمان نشين اسپانيا مي باشند، به کانون افراط گرايي تبديل گشته ا ند و بيشتر تروريست هايي که به سوريه و عراق سفر کردند تا که به نيروهاي داعش بپيوندند از اين دو شهر عازم شده اند.

اسپانيا در اين راستا، در طول سال گذشته ميلادي 40 افراط گرا را دستگير کرد که اکثر آنها به لطف همکاري مغرب بود که اين افراد را چه در خاک خود و چه در اين دو شهر کنترل مي کرد.
*ايرنا