کد خبر: ۷۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۹

چندين منطقه عين العرب از کنترل داعش خارج شد

  يگانهاي کرد پس از درگيري با عناصر داعش چندين منطقه در عين العرب را به کنترل درآورده و 24 نفر از داعشي ها را به هلاکت رساندند.

يگانهاي حمايت از ملت کرد، مناطق سيدا، مدرسه الشريعه، الصناعه در شرق و روستاي ترمک در جنوب عين العرب را پس از درگيري هاي شديد با عناصر گروه تروريستي داعش به کنترل درآوردند.
در اين درگيريها 24 داعشي کشته و و شماري ديگر زخمي شدند.

نيروهاي ارتش سوريه نيز با گذاشتن کمين براي يک گروه 50 نفره از عناصر مسلح، شماري از تروريستهاي النصره را اسير کردند و 30 نفر ديگر در جاده براق به موازات جاده السويداء دمشق کشته شدند. همچنين ارتش سوريه، تروريستهايي را که سعي کردند اجساد کشته شدگان النصره را با خود ببرند، هدف حملات توپخانه اي و تيربار قرار دادند.

پايگاه خبري العهد گزارش کرد ، غياث جمعه ملقب به ابووليد فرمانده سابق گردان الوليد وابسته به ارتش آزاد نيز در درگيري با ارتش سوريه در جرود قلمون در ريف دمشق به هلاکت رسيد.

ارتش سوريه همچنين با تلاش عناصر مسلح براي نفوذ به اطراف تپه ميسان نزديک روستاي البريج در شمال شرق حلب مقابله کرد. همچنين درگيريهايي ميان ارتش سوريه و الجبهه الشاميه در اطراف منطقه ميسلون و الحميديه روي داد که اين امر همزمان با حملات هوايي به مواضع عناصر مسلح در دو منطقه حيان و بيانون در ريف شمالي بود.

در ديرالزور نيز توپخانه سوريه مواضع سازمان تروريستي داعش در منطقه حويجه صکر و روستاي الجفره را هدف قرار داد.

از سوي ديگر، مرکز موسوم به دارالقضاء وابسته به جبهه النصره در ادلب، اسحاق الحوازي فرمانده سابق تيپ الاحواز را به دلايل ناشناخته بازداشت کرد.

در رقه نيز ابواسلام الانباري يکي از تروريستهاي داعش، ابوزبير و ابوعاصم که هر دو تابعيت سعودي دارند، به اتهام ايجاد شکاف در ميان سازمان داعش اعدام کرد.

از سوي ديگر درگيريهاي شديدي ميان نيروهاي ارتش سوريه و عناصر مسلح در الحميديه اطراف فرودگاه ابوظهور عسکري در ادلب روي داد که اين امر همزمان با حملات هوايي به مواضع عناصر مسلح در روستاي بجغاص بود.

در حمص نيز ارتش سوريه و عناصر مسلح در جبهه شرقي شهرک حوش حجو به صورت پراکنده درگير شدند و توپخانه نظاميان محل تجمع عناصر مسلح در منطقه را هدف قرار داد.

نيروي هوايي سوريه نيز عناصر مسلح در شهرک الفقيع در درعا و مناطق رهجان، ام صهريج و قسطل در ريف حماه را هدف قرار داد. توپخانه ارتش سوريه همچنين مواضع عناصر مسلح در شهرک ابطع و برقا در ريف درعا را گلوله باران کرد.
*العالم