کد خبر: ۷۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۶۵

پايگاه هاي سيا در ترکيه لو رفت

  رسانه هاي ترکيه از وجود کمپ هاي آموزشي متعلق به سازمان سيا در شهرهاي «آدانا» و «هاتاي» اين کشور خبر دادند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، رسانه هاي ترکيه با استناد به اسناد محرمانه اي که در رسانه هاي متنفذ آمريکايي مانند نيويورک تايمز و گاردين افشا شده است خاطرنشان کردند: سازمان جاسوسي آمريکا سالها است که در شهرهاي مختلف ترکيه خصوصا در شهرهاي «هاتاي» و «آدانا» که در نزديکي مرزهاي سوريه و ترکيه قرار دارند، داراي پايگاه هايي است و در اين پايگاه ها به عناصر مورد اطمينان اين سازمان آموزش هايي داده مي شود.

در اين پايگاه ها اتباع کشورهايي مانند افغانستان، بوسني، چچن، ليبي و بعضي کشورهاي ديگر براي انجام عملياتهاي نظامي و اطلاعاتي در سوريه و ساير کشورهاي منطقه مورد آموزش قرار مي گيرند.

بر اساس اطلاعات درز کرده به بيرون اين پايگاه ها هم اکنون وظيفه شناسايي نيروهاي قابل اعتماد براي حضور در برنامه تربيت و تجهيز 5 هزار مخالف معتدل عليه حکومت بشار اسد و نيز نيروهاي داعش در ترکيه را بر عهده گرفته اند.

«ميشاييل ناگاتا» فرمانده عمليات هاي ويژه پنتاگون هفته پيش از آغاز عمليات هاي اطلاعاتي براي شناسايي افراد مورد اعتماد در اين طرح خبر داده بود، اما هيچ گونه توضيحي در مورد روش هاي شناسايي اين افراد ارائه نداده بود.

خبر وجود اين پايگاه هاي اطلاعاتي در جنوب ترکيه در حالي منتشر مي شود که آمريکا و ناتو داراي بيش از 20 پايگاه نظامي براي نيروهاي هوايي، زميني و دريايي در خاک ترکيه هستند و هم اکنون تمام اين پايگاه ها در حال فعاليت هاي اطلاعاتي و نظامي در مورد سوريه براي ضربه زدن به دولت بشار اسد هستند.

آمريکا با همکاري دولت هاي عربستان، ترکيه و قطر تصميم دارد تا 15 هزار نيروي شبه نظامي تروريست را با نام مخالفان معتدل براي مبارزه همزمان با دولت قانوني سوريه در دمشق و نيز گروه هايي مانند داعش تربيت و تجهيز کند.
*ابنا