کد خبر: ۷۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۷

نگاهی به آگهی مزایده سرخابی‌ها

 آگهي مزايده سرخابي ها بالاخره امروز در روزنامه ها منتشر شد تا باور کنيم موضوع جدايي آنها از دولت اين بار جدي است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، در حالی که قانون بودجه 93 به واگذاری سهام دو باشگاه تاکید دارد، سازمان خصوصی سازی راه دیگری را برگزیده است. با هم نگاهی به برخی موارد آن داریم:

1-آنها نام تجاری( برند) و ساختمان اداری دو باشگاه به همراه ورزشگاههای درفشی فر و مرغوبکار را به همراه زمین تلو ( متعلق به استقلال) برای مزایده قیمت گذاری کرده اند و خبری از سهام شرکت پرسپولیس و استقلال نیست.

2-در این آگهی مشخص است که قیمت برند پرسپولیس گرانتر بوده زیرا استقلال با داشتن زمین تلو به مساحت 30 هزار متر مربع ارزشی برایر پرسپولیس یافته که فقط برند و ورزشگاه درفشی فر و ساختمان اداری باشگاه را دارد.

3-در این مزایده خبری از ارزش گذاری کمپ استقلال نیست و احتمالا باید دلیلش مشکلات معارض داشتن و سند و ...باشد.

4-کسانی که بدهی معوقه بانکی دارند یا دارای سابقه موثر کیفری هستند. یا سو سابقه امنیتی دارند نمی توانند در مزایده شرکت کنند.

5-متقاضیان نمی توانند همزمان برای خرید هر دو باشگاه ثبت نام کنند.

6-کسانی که مالک باشگاهها دیگر هستند و سهام کنترلی سایر باشگاهها را دارند نیز اجازه حضور در مزایده را ندارند. مزید اطلاع :هدایتی همچنان در ثبت شرکت ها مالک سهام استیل آذین و عابدینی دارنده بخشی از سهام داماش است.

7-در آگهی قید شده که سند ساختمان اداری دو باشگاه به نام فدراسیون فوتبال است که بعدا در مورد نحوه انتقال آن قرار است اطلاع رسانی شود.

8-استقلال در قالب شرکت سهامی خاص و پرسپولیس در قالب سهامی عام به ثبت رسیده اند.چرایی این دوگانگی معلوم نیست.

9-برند پرسپولیس همچنان با نام پیروزی است و آنچه واگذار می شود در واقع پیروزی است نه پرسپولیس. برندی که طبق اظهارنامه شماره 297245 تحت شماره ثبت 144442 در تاریخ 2/2/86 در گروههای طبقاتی 35 (صادرات)36 (آژانس های املاک و مستغلات، 37 (آب بندی بام ساختمان) 38 آژانس های خبری، 39 تحویل بسته ها و 40 آب فلز دادن 41 ورزشی به ثبت رسیده است.

10-برند استقلال با شماره اظهارنامه 443090 و شماره ثبت 190088 در تاریخ 7/3/90 به ثبت رسیده و گروهش هم 41 و در رابطه با فعالیت های ورزشی است.

11-برنده مزایده قرار است خودش یک شرکت جدید به ثبت برساند و اموالی را که خریداری کرده زیر مجموعه آن شرکت قرار دهد.بعد از آن وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت ورزش دو شرکت فعلی استقلال و پرسپولیس را منحل می کنند.طبعا خریدار نمی تواند نام استقلال و پرسپولیس را بدون پیشوند و پسوند روی شرکت تازه تاسیس خود بگذارد زیرا این دو نام تا قبل از انحلال وجود دارند و سیستم نامگذاری ثبت شرکت ها توان تعیین نام مشابه را ندارد.

12-قرار است دو باشگاه فعلی یا همان دو شرکت فعلی پیروزی و استقلال عهده دار دیون و بدهی ها و زیر نظر دولت باشند.یعنی هرکس طلبی از این دوباشگاه دارد با پیروزی و استقلال فعلی سر و کار دارد نه با باشگاههایی که بعدا تاسیس می شوند.

13-خریدار باید ظرف سه ماه 20 درصد سهام را به پیشکسوتان و هواداران( اولویت با پیشکسوتان) همان باشگاه با قیمت خریداری شده واگذار نماید.اسامی و صلاحیت این پیشکسوتان را وزارت ورزش تعیین می کند.یعنی برای این 20 درصد باید 58 درصد بپردازند تا بتوانند یک عضو در هیات مدیره داشته باشند. یک رای از حداقل 5 رای!

14-اسپانسرهای فعلی تا پایان تیرماه حق بهره برداری از برند را دارند و خریدار جدید از اول مرداد 94 می تواند از برند استفاده کند.

15-وقتی شرکت های جدید ثبت شد تعیین ضوابط صلاحیت هیات مدیره آنها توسط وزارت ورزش صورت می گیرد!
*ورزش3