کد خبر: ۷۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۰

عمر کوتاه کنسرو ایرانی در روسیه

آزادمرد میزان تولید تن ماهی را چهار میلیون قوطی در سال عنوان و اظهار کرد: از این میزان نیز حدود دو میلیون قوطی صادر می‌شود.
 رییس سندیکای کنسرو ایران از منحل شدن صادرات کنسرو به روسیه خبر داد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، احمد آزادمرد اظهار کرد: درپی افت ارزش روبل قرارداد منعقد شده با روسیه برای صادرات کنسرو به این کشور منحل شد و در حال حاضر آمار دقیقی از صادرات این محصول به روسیه وجود ندارد.

وی افزود: از زمانی که ارزش پول روسیه کاهش یافته صادرات کنسرو به این کشور دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

آزادمرد با اشاره به اینکه در گذشته کنسرو به روسیه صادر می‌شد، گفت: صادرات تنها زمانی برای کشور مفید است که در آن صرفه تجاری لحاظ شود و زمانی که محصول قابل رقابت نباشد و قدرت عرض اندام در دیگر کشورها را نداشته باشد، بهتر است به فکر صادرات نباشیم.

رییس سندیکای کنسرو ایران با بیان این‌که در حال حاضر صادرات کنسرو به بسیاری از کشورها همچون عراق، افغانستان و کشورهای CIS انجام می‌شود، اظهار کرد: سالانه حدود 150 هزار تن رب گوجه فرنگی در کشور تولید می‌شود که نیمی از آن به مصرف داخلی می‌رسد و نیمی دیگر صادر می‌شود.

آزادمرد میزان تولید تن ماهی را چهار میلیون قوطی در سال عنوان و اظهار کرد: از این میزان نیز حدود دو میلیون قوطی صادر می‌شود.

وی با بیان این‌که وضعیت ایران در صادرات کنسرو وضعیت مورد قبولی است، گفت: نتوانستیم بازار روسیه را از آن خود کنیم اما به فکر گسترش بازار صادراتی این محصول در دیگر کشورها هستیم.
منبع: ایسنا