کد خبر: ۷۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۷

آغاز پذیرش دوره های MBA مدرسه بازرگانی تهران

شرایط کنونی اقتصاد و بازار دنیا به گونه‌ای است که فعالیت و رقابت شرکت‌ها و سازمان‌ها در آن به مراتب سخت‌تر و شدیدتر شده است. کسب موفقیت و ماندگاری پایدار در چنین فضایی مستلزم بهره‌مندی سازمان‌ها و شرکت‌ها از نیروهای مدیریتی توانمندی است که از دانش تخصصی، مهارت کاربردی و نگرش کسب‌وکاری برخوردار باشند.
  به نظر می‌رسد دوره MBA با توجه به گرایش‌های پیش‌بینی‌شده در آن بتواند به این نیاز حیاتی سازمان‌ها و افرادی که قصد فعالیت در سازمان‌های سرآمد را دارند پاسخ گوید. شایان‌ذکر است که در ۳۰ سال گذشته فارغ‌التحصیلان این دوره‌ها بالاترین میزان اشتغال و حقوق و مزایای دریافتی را به نسبت رشته‌های دیگر داشته‌اند، به‌نحوی‌که فارغ‌التحصیلان کارشناسی بسیاری از رشته‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای ادامه تحصیل در رشته خود، در این رشته به تحصیلات عالیه خود ادامه دهند.

گذراندن دوره MBA مزایای زیادی برای فرد به همراه دارد. بر طبق آمارها فارغ‌التحصیلان دوره MBA حقوقی بسیار بیشتر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مشابه داشته‌اند. سازمان‌های امروزی بر اساس ارزش‌آفرینی نیروی کار، حقوق و مزایای وی را تعیین می‌کنند و بالا بودن حقوق فارغ‌التحصیلان دوره MBA دال بر این است که دانش‌آموختگان این رشته توانایی خلق ارزش بالایی برای سازمان خود دارند. یکی دیگر از مزایای مهم دوره MBA ایجاد فرصت شبکه‌سازی برای شرکت‌کنندگان در این دوره است.

 شرکت‌کنندگان دوره MBA می‌توانند با برقراری ارتباط با مدیران موفق و باتجربه، که درصد مهمی از افراد تشکیل‌دهنده کلاس‌های مدرسه بازرگانی تهران است، از فرصت‌های همکاری و کسب تجربه بسیاری برخوردار شوند.

یک مزیت مهم دیگر شرکت در دوره MBA کسب دانش و مهارت‌های نوین مدیریت و رهبری می‌باشد. در نگاه اول شاید این امر چندان مهم جلوه نکند، زیرا هدف هر دوره آموزشی کسب دانش و مهارت است، ولی به دلیل شرایط و زمینه خاص مخاطبان دوره MBA این مزیت در این رشته بسی مهم‌تر و سرنوشت‌سازتر از رشته‌های دیگر است.

به این معنا که مدیران و کارکنان سازمان‌ها معمولاً بعد از مدتی به نوع خاصی از فعالیت‌ها و شیوه‌های تفکر عادت می‌کنند و این مانع بروز خلاقیت و دانش جدید در آن‌ها می‌شود. دوره MBA با شکستن این سد، کمک زیادی به فرد در زمینه تفکر نوآورانه و رویکردهای متحول کننده می‌کند.
جهت ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر یه آدرس www.tbs.ir مراجعه فرمایید.