کد خبر: ۷۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۶

افزایش حمله به مسلمانان در آلمان

 رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان از افزایش حملات به مسلمانان و مساجد آلمان همزمان با افزایش اسلام هراسی در اروپا خبر داد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، ایمن مزیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان با اشاره به افزایش اسلام هراسی در اروپا خاطرنشان کرد: توهین به مسلمانان به ویژه زنان محجبه، حمله به مساجد و خشونت علیه امامان جماعت به رخدادی روزانه در آلمان تبدیل شده است.

مزیک، جناح راستگرای پگیدا را مسئول افزایش تعداد حملات به مسلمانان و اماکن اسلامی آلمان دانست و گفت: این جنبش سبب شده است که بسیاری از مردم خویشتنداری کمتری نسبت به تبعیض علیه مسلمانان و حمله به آنان داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به نقش روحانیون مسلمان در مبارزه با افراط گرایی تکفیری تأکید کرد: این مسئله موجب نگرانی‌هایی در اروپا شده است اما با این حال، ائمه جماعت باید بهتر آموزش ببینند و راه های مقابله با تکفیر را بشناسند.

جنبش پگیدا به عنوان مخالف سرسخت مسلمانان، اعتراضات خیابانی خود را از ماه اکتبر گذشته آغاز کرد و موفق به جذب هزاران حامی در سراسر آلمان شد. پگیدا مخفف آلمانی عبارت "اروپایی‌های میهن پرست علیه اسلامی سازی غرب" است.
*مهر