کد خبر: ۷۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۶

انفجار خودروي بمبگذاري شده در بغداد

رسانه هاي عراقي از کشته و زخمي شدن شماري بر اثر انفجار بمب و خودرو بمبگذاري شده در پايتخت اين کشور خبر دادند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، در پي انفجار بمب در نزديکي يک رستوران در منطقه باب الشرقي واقع در شرق بغداد 7 تن کشته و 21 نفر ديگر نيز زخمي شدند.

در انفجار خودرو بمب گذاري شده در مرکز بغداد نيز 2 نفر کشته و 6 نفر ديگر زخمي شدند.

ناخرسندي آمريکا از پيشروي هاي نيروهاي امنيتي و مردمي عراق
کريم النوري مشاور رسانه اي دبير کل سازمان بدر از گزارش اخير وزارت دفاع آمريکا مبني بر اينکه داعش فقط از يک درصد اراضي تحت اشغال عقب رانده شده است بيان کرد: اين گزارش تلاشي از سوي پنتاگون براي کاستن نقش نيروهاي مردمي در آزاد سازي بيشتر شهرهاي تحت اشغال اين گروهک تروريستي است و شايد به علت شوکي است که از ناحيه پيشروي هاي نيروهاي مردمي عليه داعش به وجود آمده است.

وي افزود: ديالي و 60 درصد از استان صلاح الدين آزاد شده است درحالي که داعش در پايان دادن به داعش در عراق و منطقه ناکام بوده است و با بالا بردن سقف زماني خروج داعش عراق به سه سال در واقع بزرگنمايي مي کند.

يادآور مي شود که پنتاگون در گزارشي روز شنبه خود مدعي شده بود که داعش فقط 700 کيلومتري از مناطق تحت اشغال خود را از دست داده است و اين از مجموع 55 هزار کيلومتري است که در سال 2014 بر آن مسلط شده است يعني نسبت يک درصد.در اين گزارش به کاهش درآمدهاي داعش و مشکل اداوت منهدم شده آن اشاره شده بود.

هلاکت دهها تکفيري در الانبار
شاکر العيساوي رئيس شوراي فلوجه اعلام کرد: نيروهاي امنيتي با حمايت عشاير ده ها تکفيري را به هلاکت رساندند. در اين عمليات ادوات داعش منهدم شد.

طرح احداث خاکريز مجهز به برج مراقبت و دوربين ميان استانهاي بابل و کربلا با الانبار
صادق مدلول السلطاني استاندار بابل گفت: مسئولان محلي بابل و کربلا در نشست مهمي با حضور فرماندهان عمليات بابل و فرات مرکزي در هفته آينده موضوع ترسيم مرزهاي با الانبار و احداث خاکريز مجهز به برج و دوربين هاي نظارتي را بررسي مي کند.هدف از اين طرح ممانعت از نفوذ تروريست ها به اين دو استان است.
*تسنيم