کد خبر: ۷۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۳

نتانياهو: براي ممانعت از هسته‌اي شدن ايران به هر دعوتي پاسخ مثبت مي‌دهم

  نخست‌وزير رژيم صهيونيستي تاکيد کرد به هر برنامه و دعوتي که به جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي کمک کند پاسخ مثبت خواهد داد.

به گزارش جروزالم پست، بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي روز يکشنبه در پاسخ به انتقادات درباره پذيرش دعوت براي سخنراني در کنگره آمريکا بدون هماهنگي اوليه با کاخ سفيد و تنها دو هفته پيش از انتخابات اسرائيل در ماه مارس تاکيد کرد در هر برنامه‌اي که به ممانعت از برنامه هسته‌اي ايران کمک کند شرکت خواهد کرد.

جان بوينر، رئيس مجلس نمايندگان روز چهارشنبه دعوت از نتانياهو را تمديد کرد و انتظار مي‌رود نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در سخنراني خود در کاپيتال هيل بر روي نياز به افزايش تحريم‌ها عليه ايران متمرکز باشد.

نتانياهو در آغاز جلسه کابينه هفتگي گفت: به عنوان نخست‌وزير اسرائيل وظيفه من اين است هرتلاشي براي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي که ما را هدف قرار دهد، انجام دهم. اين اقدام از نوع بين‌المللي بوده و من به منظور حمايت از آينده و موجوديت اسرائيل به هر کجا که دعوت شوم خواهم رفت.

وي در ادامه گفت: در هفته‌هاي آتي قدرتهاي جهاني ممکن است با ايران به چارچوب توافقي دست يابند که خطر دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي را به همراه داشته باشد، موضوعي که اولين و مهمترين تهديد کننده موجوديت اسرائيل به شمار مي‌رود.

نتانياهو در ادامه ايران را به تشديد تنش در خاورميانه متهم کرد و مدعي شد که به چنين تهديدي نبايد اجازه دستيابي به سلاح هسته‌اي را داد.
*تسنيم