کد خبر: ۷۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۹

فیلمی که جان مسلمانان آمریکا را تهدید می‌کند

 کمیته آمریکایی-عربی مقابله با تبعیض، در نامه‌ای سرگشاده به کارگردان و بازیگر فیلم «تک‌ تیرانداز آمریکایی» نوشت: در پی اکران این فیلم، مسلمانان آمریکا با تهدیدهای زیادی روبه‌رو می‌شوند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کمیته در نامه خود به کلینت استیوود، کارگردان و بردلی کوپر، بازیگر فیلم «تک‌ تیرانداز آمریکایی» نوشته است: در پی اکران این فیلم که داستان حضور یک تک‌ تیرانداز آمریکایی را در جریان جنگ عراق روایت می‌کند، جان مسلمانان درایالات متحده با تهدید مواجه می‌شود و خشونت‌ها علیه جامعه مسلمان کشور افزایش یافته است.

این کمیته در ادامه نامه خود آورده است: اکثر خشونت‌ها و تهدیدها در چند روز گذشته در نتیجه چگونگی به تصویر کشیده شدن اعراب و مسلمانان در این فیلم است، پیام‌های خشونت‌آمیزی از سوی تماشاگران این فیلم دریافت شده که اکثرشان از طریق رسانه‌های اجتماعی بودند.

کمیته آمریکایی – عربی مقابله با تبعیض نگرانی‌های خود را از بابت این پیام‌های تهدیدآمیز به اداره پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) و پلیس محلی اعلام کرده و از استیوود و کوپر خواسته تا لفاظی‌های خشونت‌آمیز تماشاگران این فیلم را محکوم کنند.

ساحر خلف، رئیس این کمیته در نامه خود آورده است: تاثیر و ارتباط شما در این فیلم می‌تواند یک عامل موثر در جلب توجه مردم و کم کردن خطرات قابل پیش‌بینی برای جوامع باشد.

فیلم «تک‌ تیرانداز آمریکایی» در ژانویه 2015 اکران شد و داستان یک سرباز آمریکایی به نام "کریس کایل" را که در عراق مستقر بود، روایت می‌کند.

فیلم نامزد دریافت شش اسکار است و باعث بحث‌هایی در آمریکا درباره اشغال عراق شده و تصویر کهنه سربازان را در فرهنگ مردمی آمریکا روایت می‌کند.
منبع: ایسنا