کد خبر: ۷۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۰۱

تصاویر : روزهای خونین شرق اوکراین

تازه ترین اخبار از بحران در شرق اوکراین حاکی از آن است که یک بازار و خانه های اطراف آن در شهر بندری "ماریوپل" هدف حمله موشکی قرارگرفته و دست کم 20 تن در آن کشته شده‌اند.

شهر بندری ماریو پل واقع در ساحل دریای "آزوف" یکی از شهرهای مهم شرق اوکراین است که میان خاک روسیه و منطقه شبه جزیره کریمه که به این کشور ملحق شده، قرار دارد. رسانه های محلی اوکراین گزارش دادند یک بازار رو باز و خانه های اطراف آن در این شهر دیروز هدف یک حمله موشکی قرار گرفته و دست کم 20 تن در آن کشته شده اند.

وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که حملات موشکی نیروهای شورشی خانه ها و همچنین فروشگاه‌ها و بازار شهر ماریوپل را هدف قرار داده و آن‌ها را به آتش کشیده است.

دو روز قبل نیز انفجار یک نارنجک در ایستگاه اتوبوس در شهر دونتسک واقع در شرق اوکراین موجب کشته شدن دست کم 13 نفر شد. این انفجار در منطقه "لنینسکی" شهر دونتسک که بیشتر شاهد درگیری های نظامی بین ارتش اوکراین و جدایی طلبان بوده، رخ داد. در پی وقوع این انفجار جدایی طلبان طرفدار روسیه دولت اوکراین را مسئول این حمله دانستند.

بالاگرفتن درگیری های نظامی در شرق اوکراین امروز موجب بازگشت زودهنگام رئیس جمهوری این کشور از سفر عربستان شد. عکس های رویترز و اسوشیتدپرس از درگیری ها در شرق اوکراین را در زیر می بینید.