کد خبر: ۷۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۷

پيشگيري از انتشار ميکروب ها در محل کار

  از فصل زمستان گرفته تا بهار، شاهد سرفه و عطسه همکاران در محل کار هستيم و اگر مراقبت نکنيم به احتمال زياد دچار بيماري مي شويم.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حفظ بهداشت در محل کار بدون شک يک موضوع مهم است بنابراين براي پيشگيري ابتدا لازم است سرماخوردگي يا آنفلوآنزا را بشناسيد. اغلب ما مي دانيم که پس از دست دادن، استفاده از صفحه کليد يا تلفن ديگران بايد دست ها را بشوييم علاوه بر آن، اکثر ما مي دانيم که نبايد تماس نزديک و طولاني مدت با فرد بيمار داشته باشيم. اما خلاصه اي از نکاتي که بايد در اين فصل در محل کار رعايت کرد:

فاصله تان را حفظ کنيد
احتمال دارد بدون اين که بدانيد سرماخوردگي را به فرد ديگر منتقل کنيد. اغلب بزرگسالان سالم از روز پيش از بروز علايم تا ۵ الي ۷ روز پس از مريض شدن مي توانند ديگران را آلوده کنند.

بهترين کار، قرار نگرفتن در معرض ويروس است. به عنوان مثال تا حد امکان دست دادن و روبوسي را محدود کنيد. اگر احساس بيمار بودن مي کنيد، به مدت ۲۴ ساعت در منزل بمانيد تا تب کاملاً قطع شود. علايم سرماخوردگي و آنفلوآنزا شامل تب، سرفه، گلودرد، آبريزش بيني، بدن درد، سردرد، تب و لرز و خستگي مفرط است. بعضي افراد دچار استفراغ و اسهال و در مواردي دچار علايم تنفسي مي شوند.

مراقب اماکن عمومي باشيد
پس از لمس جاهايي که هزاران دست با آن تماس پيدا کرده است به عنوان مثال دستگيره در، دستگاه فکس، تلفن، دکمه آسانسور و... دست ها را بشوييد. براي باز کردن در دستشويي از دستمال کاغذي استفاده کنيد يا اين که درها و شير آب را با آرنج باز و بسته کنيد. ويروس سرماخوردگي تا ۳ ساعت روي پوست و روي اشيائي مانند تلفن و دستگيره ها مي ماند.

استفاده از شوينده‌ها
توجه داشته باشيد صابون هاي ضد باکتري از صابون هاي معمولي در از بين بردن باکتري ها موثرتر نيستند. استفاده از صابون هاي ضدباکتري مي تواند منجر به رشد باکتري مقاوم شود، در نتيجه از بين بردن باکتري ها در آينده سخت تر مي شود.
*خراسان