کد خبر: ۷۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۱

کفاشيان: براي فسخ قرارداد بايد يک سال از حقوق کي‌روش را پرداخت کنيم

  رئيس فدراسيون فوتبال ايران گفت: اگر بخواهيم قرارداد کارلوس کي‌روش را فسخ کنيم بايد حقوق و مزايا يکسال از قرارداد او را به طور کامل پرداخت کنيم.

علي کفاشيان در گفت‌وگو با راديو جوان در مورد عملکرد تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا عنوان کرد: تيم ما با برنامه فني وارد مسابقات شد. با 3 تيم قوي هم‌گروه بوديم و توانستيم به عنوان تيم اول به مرحله بعد برويم. در مرحله حذفي که مهمترين بازي ما در اين جام بود، بايد بيشتر دقت مي‌کرديم.

وي افزود: مهرداد پولادي نتوانست خود را حفظ کند و در يک لحظه عصباني شد. اعضاي تيم تلاش کردند و بسيار خوب جنگيدند اما در ضربات پنالتي هر اتفاقي ممکن است رخ دهد. در نهايت ما نتوانستيم به مرحله بعد صعود کنيم. اين اتفاق چيزي از ارزش بازيکنان ما کم نمي‌کند و انگار توانسته‌اند به جمع 4 تيم بروند. تيم ما شخصيت قهرماني را داشت و به هيچ وجه عملکرد موفق‌مان در مرحله گروهي شانسي نبوده است.

رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سؤال که آيا نداشتن کرسي در AFC باعث نشد به راحتي درخواست شکايت ايران نسبت به حضور علا عبدالزهرا بازيکن تيم ملي عراق که تست دوپينگ او مثبت شده بود، رد شود. خاطرنشان کرد: اين مسئله بي‌تاثير نبود اما AFC هم تمايلي به کنار رفتن يک تيم از دور مسابقات نداشت. ايرادي که به يکي از مدارک ارائه شده از طرف نادو يا فيفا گرفتند باعث شده نتوانيم اين مسئله را ثابت کنيم و گفتند فدراسيون عراق از موضوع دوپينگ اطلاع نداشت البته ما پيگيري‌هاي لازم را انجام خواهيم داد تا ثابت کنيم که حق با ايران بوده است. در کل AFC دوست نداشت برنامه مسابقاتش چنين تغييري کند و يک تيم به خاطر دوپينگ بازيکنش حذف شود اما براي اثبات حق‌مان اين موضوع را پيگيري مي‌کنيم.

کفاشيان در رابطه با اينکه فدراسيون فوتبال تا پايان سال 2018 با کارلوس کي‌روش قرارداد دارد، گفت: بله ما قرارداد 4 ساله امضا کرديم و اين قرارداد تا پايان جام جهاني 2018 است و اگر بخواهيم فسخ قرارداد کنيم هزينه بالايي بايد پرداخت شود.

وي در رابطه با اينکه گفته مي‌شود در صورت فسخ قرارداد بايد نزديک به 5 ميليارد تومان هزينه بدهيم، اظهار داشت: بله بايد يک سال حقوق و مزاياي کي‌روش را به او پرداخت کنيم. کي‌روش ايران را شناخته اگر بخواهيم او را عوض کنيم يا بايد مربي داخلي بياوريم و يا اينکه با جذب يک مربي خارجي به او براي شناخت فوتبال ايران يکي دو سال فرصت داد. با توجه به اينکه از يکي دو ماه ديگر بايد براي مسابقات مقدماتي جام جهاني هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهيم بهتر است همين قرارداد را ادامه دهيم.

رئيس فدراسيون فوتبال در مورد اينکه کي‌روش خيلي عصباني مي‌شود و اعتراضات او به داور براي ايران خوب نيست، تصريح کرد: اگر کنترل از راه دور کي‌روش دست‌مان بود حتما او را آرام مي‌کرديم.(با خنده) خود ما هم گاهي از اين مسئله دچار مشکل مي‌شويم. به هر حال هر کسي در کنار حسن‌هايي که دارد در او ايراد‌هايي هم وجود دارد که بايد اين مسئله را کنترل کنيم.

وي در مورد اينکه آيا مهدي محمدنبي برکنار شده و عليرضا اسدي جايگزين او شده است،‌گفت: هنوز نبي به ايران نيامده و در سفر است. در اين مورد تصميمي نگرفتيم و اجازه بدهيد او بازگردد و در اين مورد تصميم‌گيري کنيم.

کفاشيان در مورد اينکه تيم ملي چه زماني به کشور بازمي‌گردد، خاطرنشان کرد: اعضاي تيم ساعت 17 و 30 دقيقه به تهران مي‌رسند و من هم براي استقبال از آنها به فرودگاه مي‌روم.
*فارس