کد خبر: ۷۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۵۶

پرهزينه ترين فيلم هاي سال2014

  4 عدد از فيلم‌هاي سال 2014 جزء 30 فيلم پرهزينه تاريخ سينما هستند. آخرين قسمت از سه گانه هابيت با 250 ميليون دلار، گران‌ترين فيلم سال گذشته لقب گرفت.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، هرگاه صحبت از فيلم‌هاي هاليوودي مي‌شود، اين تفکر به عنوان فلسفه فيلم‌سازي در ذهن شکل مي‌گيرد که براي به دست آوردن درآمد فروش بالاي يک فيلم بايد براي آن خرج بالايي نيز بشود. در سال گذشته در مورد سينماي هاليوود اين مسئله بيش از هر زمان ديگري خود را نشان داد.

آمارها از هزينه‌هاي ساخت فيلم‌ها در هاليوود نشان مي‌دهد که از صدها فيلم پرهزينه در تاريخ اين صنعت، در حدود 27 فيلم در دو سال گذشته کليد خورده‌اند و در سال 2014 به‌تنهايي 12 تا از پرهزينه‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما بر روي پرده رفته‌اند. 4 تا از فيلم‌هاي سال 2014 جزء 30 فيلم پرهزينه تاريخ سينما هستند.

فيلم‌هايي که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره خواهيم کرد، پرهزينه‌ترين فيلم‌هاي سال 2014 در دنيا هستند.


گودزيلا
هزينه ساخت: 160 ميليون دلار
در سال 2014 آخرين نسخه از فيلم گودزيلا به صورت سه بعدي ديجيتال با سروصداي زياد اکران شد. بخش اعظمي از هزينه‌هاي ساخت اين فيلم مختص خلق جلوه‌هاي ويژه فوق العاده براي زنده کردن اين هيولاي محبوب ژاپني بوده است. نسخه جديد از فيلم کلاسيک گودزيلا در سال 2014 توانست درآمدي درحدود 500 ميليون دلار در سطح جهان داشته باشد.


در ميان ستارگان
هزينه ساخت: 165 ميليون دلار
فيلم Interstellar يک فيلم سينمايي در ژانر علمي تخيلي است که داستان آن حول محور سياره ها و زمان مي‌گردد. قهرمان فيلم به دنبال سياره اي جديد و مناسب براي زندگي انسان ها است. آخرين ساخته کريستوفر نولان در واقع برداشتي آزاد از فيلم 2001: A Space Odyssey استنلي کوبريک شناخته مي‌شود. فيلم در ميان ستارگان در مجموع توانست فروش 477 ميليون دلاري در سطح بين المللي داشته باشد.


قهرمان بزرگ 6
هزينه ساخت: 165 ميليون دلار
قهرمان بزرگ 6 يکي از فيلم‌هاي موفق کمپاني ديزني در سال 2014 به شمار مي‌رود که داستان آن حس و حال شخصيت‌هاي قهرمان محور شرکت Marvel را دارد. قهرمان بزرگ 6 توانست مرزهاي ساخت فيلم انيميشن را در سال 2014 بشکندو با معرفي تکنيک جديدي با عنوان Hyperion تصاوير فوق العاده اي در فيلم خلق کند. داستان فيلم در شهر سان فرانسوکيو!!! روايت مي‌شود که دران هيرو هامادا يه نابغه روباتيک قصد دارد يک تيم حرفه اي از قهرمان ها را تشکيل دهد.


طلوع سياره ميمون ها
هزينه ساخت: 170 ميليون دلار
کساني که فيلم سياره ميمون ها را در گذشته ديده‌اند با داستان فيلم آشنايي دارند. يک گروه ميمون ها که از نظر ژنتيکي پيشرفته و باهوش هستند به يک خطر جدي براي نسل بشر تبديل مي‌شوند.
در نسخه جديدي اين فيلم رقابت بر سر ميمون ها با رهبري سزار و انسان ها براي بقاي نسل ادامه دارد. با اين تفاوت که اين بار جلوه‌هاي ويژه کامپيوتري نبرد انسان ها و ميمون ها را بسيار طبيعي تر از قبل جلوه مي‌دهد.


لبه فردا
هزينه ساخت: 178 ميليون دلار
لبه فردا يک فيلم ديگر در ژانر علمي تخيلي با بازي تام کروز و اميلي بلانت در سال 2014 است که با وجود داستان و موضوع خلاقانه موفقيت چندان زيادي از نظر فروش نداشته است.
بيل کيچ با بازي تام کروز يک درجه دار ارتش است که تا به حال در نبرد واقعي شرکت نکرده است. پس از اعزام به يک مأموريت با اتفاقاتي که براي وي رخ مي‌دهد وارد يک چرخه زماني شد و با هر بار مرگ به نقطه آغاز مأموريت خود باز مي‌گردد


مرد عنکبوتي شگفت انگيز 2
هزينه ساخت: 200 ميليون دلار
مرد عنکبوتي شگفت انگيز 2 پنجمين قسمت از سري فيلم‌هاي مرد عنکبوتي از سال 2002 تا کنون است. در اين قسمت از سري مرد عنکبوتي نيز اندرو گارفيلد به جاي توبي مگواير در نقش پيتر پارکر يا همان مرد عنکبوتي بازي مي‌کند. مرد عنکبوتي شگفت انگيز 2 نتوانست در گيشه آمريکا فروش خوبي داشته باشد و از نظر منتقدين نيز مورد توجه قرار نگرفت اما با 700 ميليون دلار فروش بين المللي خوبي داشت.


مردان اکس: روزهاي آينده در گذشته
هزينه ساخت: 200 ميليون دلار
آخرين قسمت از سري فيلم‌هاي مردان اکس از نظر هزينه ساخت با مرد عنکبوتي جديد در سال 2014 برابر بود اما به نسبت بيشتر مورد توجه تماشاگران آمريکايي و منتقدين فيلم قرار گرفت. داستان قسمت جديد از سري فيلم‌هاي مردان اکس ترکيبي از نسخه حال حاضر مردان اکس و نسخه جوان تر آن‌ها در مبارزه براي جلوگيري از برخي فجايع تاريخي را روايت مي‌کند.


ترانسفورمرز: عصر انقراض
هزينه ساخت: 210 ميليون دلار
عصر انقراض به عنوان يکي از گران‌ترين و پرهزينه‌ترين فيلم‌هاي سال 2014 يکي از فيلم‌هايي است که کمترين امتياز از نظر منتقدين در سال گذشته کسب کرده است. با اين حال نظران منفي نسبت به آخرين قسمت از سري فيلم‌هاي ترانسفورمرز باعث نشد تا تماشاگران در سرتا سر دنيا به تماشاي اين فيلم نروند. فروش کل عصر انقراض در سال 2014 بيش از 1 ميليارد دلار بود که همين امر ساخت قسمت جديد را براي اين سري فيلم تضمين کرد.


هابيت: نبرد پنج ارتش
هزينه ساخت: 250 ميليون دلار
آخرين قسمت از سه گانه هابيت با عنوان نبرد پنج ارتش در سال 2014، پرهزينه‌ترين فيلم سال گذشته نيز بوده است. در واقع آخرين قسمت از سه گانه هابيت را مي‌توان جزء 15 فيلم پرهزينه تاريخ سينما دانست. فيلم هابيت: نبرد پنج ارتش که بر گرفته از داستان کوتاهي از J.R.R. Tolkien با همين نام است توانست بيش از 750 ميليون دلار در سطح جهاني درآمد داشته باشد.