کد خبر: ۷۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۹۲
گزارش فرانس پرس از

فرار رو به جلوی احمدی نژاد در ماجرای پرونده رحیمی

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین ایران روز یکشنبه از اتهامات علیه یکی از معاونان خود که به تازگی به فساد مالی محکوم شد فاصله گرفت و اعلام کرد این اتهامات به دوره قبل از دولت او بر می گردد.
فرانس پرس نوشت: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین ایران روز یکشنبه از اتهامات علیه یکی از معاونان خود که به تازگی به فساد مالی محکوم شد فاصله گرفت و اعلام کرد این اتهامات به دوره قبل از دولت او بر می گردد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، رسانه های ایرانی 22 ژانویه گزارش دادند محمد رضا رحیمی که سال 2009 به عنوان معاون احمدی نژاد انتخاب شد به اتهام فساد مالی به پنج سال حبس و پرداخت جریمه محکوم شد.

قوه قضائیه ایران در حکم رحیمی به صورت صریح به موارد اتهامی علیه او اشاره نکرده است.

حسن روحانی میانه رو که ژوئن 2013 به عنوان جانشین احمدی نژاد انتخاب شد مبارزه با فساد را از اولویت های خود برای رونق اقتصاد بحرانی ایران اعلام کرد.

ایران در رده بندی سازمان غیر دولتی شفافیت بین الملی در خصوص فساد مالی در بین 175 کشور در رده 136 قرار دارد و در سال های اخیر چند رسوایی مالی را شاهد بوده است.

دفتر احمدی نژاد در بیانیه ای اعلام کرد: « کل پرونده رحیمی با در نظر گرفتن اینکه اتهامات واقعی و در نتیجه تحقیقات صورت گرفته است به سال 2007 و قبل از آن زمانی که رئیس دیوان محاسبات وابسته به پارلمان بود و قبل از همکاری و حضور او در دولت مربوط می شود .»

بر اساس این بیانیه، « این پرونده ارتباطی با دولت های نهم و دهم ندارد .»

احمدی نژاد در بین سال های 2005 و 2013 مسئولیت دولت های نهم و دهم را به عهده داشت.
دفتر رئیس جمهور پیشین ایران افزود محکومیت رحیمی « شیوه ای برای حمله به دولت احمدی نژاد با هدف بهره بردرای سیاسی » است.

محمود احمدی نژاد که سال 2013 نمی توانست برای سومین دوره متوالی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود طبق گزارش رسانه های محلی احتمال دارد در انتخابات پارلمانی 2016 به صحنه سیاسی برگردد.

دولت احمدی نژاد محافظه کار به ویژه به حیف و میل درآمدهای نفتی، مهمترین منبع درآمد ایران در شرایطی که کشور با تحریم ههای اقتصادی غرب به علت برنامه هسته ای بحث انگیز خود بود، متهم است.