کد خبر: ۷۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۹

انهدام باند توزیع گوشت الاغ در تهران

ساجدی نیا با اشاره به فعالیت این باندها نیز خاطر نشان کرد: اعضای یکی دیگر از باندها با شناسایی منازل افراد سالخورده و مسن به مقابل در منزل آنان رفته و از طریق اغفال یا زورگیری از آنان سرقت می‌کردند.
 رئیس پلیس تهران بزرگ از پاتک پلیس به 79 سارق که در قالب 10 باند مختلف اقدام به ارتکاب جرایم مختلف کرده بودند، خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سردار حسین ساجدی‌نیا ظهر روز دوشنبه با حضور در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ و در جمع خبرنگاران، گفت: از نخستین دقایق بامداد امروز تا همین لحظه همکاران من در مجموعه پلیس آگاهی تهران بزرگ عملیاتی هماهنگ را در سطح شهر تهران و شهرهای اطراف آغاز کرده و موفق به دستگیری 79 سارق که در قالب 10 باند فعالیت می‌کردند شدند.

وی با اشاره به جرایم ارتکابی از سوی اعتضای این باندها، اظهار کرد: یکی از این باندها در حوزه زورگیری فعالیت داشت و باندی دیگر اقدام به سرقت خودرو کرده بود. سرقت از منازل، قاچاق مواد مخدر نیز از دیگر جرایم این باندها بود و از اعضای یکی از این باندها نیز 1.5 کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شده است.

ساجدی نیا با اشاره به فعالیت این باندها نیز خاطر نشان کرد: اعضای یکی دیگر از باندها با شناسایی منازل افراد سالخورده و مسن به مقابل در منزل آنان رفته و از طریق اغفال یا زورگیری از آنان سرقت می‌کردند.

ساجدی نیا با اشاره به شیوه یکی دیگر از باندهای سرقت در سرقت از قصابی‌ها خاطر نشان کرد: اعضای این باند به قصابی‌ها مراجعه کرده و با سرقت گوشت از آنها اقلام مسروقه را به رستوران‌های مختلف می‌فروختند که در تحقیقات بیشتر از این افراد آن طور که خودشان معترف شده‌اند در مواردی نیز گوشت الاغ را به جای گوشت گوسفند یا گوساله به رستوران‌دارها فروخته‌اند که در این خصوص لازم است حتما رستوران داران از قصابی‌های مشخص یا مراکز مجاز توزیع گوشت برای تامین مایحتاج خود اقدام کنند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه هنوز میزان اقلام مسروقه از سوی این افراد مشخص نشده و تحقیقات و بازجویی‌ها از آنان ادامه دارد، به ایسنا گفت: بیش از 60 درصد دستگیرشدگان دارای سابقه کیفری هستند و برخی از آنان نیز در طول یکسال گذشته توسط خودمان دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره سن دستگیرشدگان اظهار کرد: افراد دستگیر شده به طور متوسط بین 20 تا 30 سال سن دارند البته در میان آنان چند متهم میانسال نیز وجود دارد.

ساجدی نیا در پاسخ به سوال دیگری درباره آماده باش پلیس در ایام نوروز نیز اظهار کرد: در این خصوص در موعد مقرر اطلاع رسانی خواهیم کرد اما با توجه به اینکه خریدهای نوروزی نیز در پیش است یگان‌ها و گشت‌های پلیس پایتخت در محدوده بازار و مراکز خرید مستقر شده‌اند و شهروندان می‌توانند حضور آنان را مشاهده کنند.
منبع: ایسنا