کد خبر: ۷۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۶

غذاهايي که بيشتر خوردنشان نتيجه معکوس مي دهد

  در اين بخش خوراکي هايي را معرفي مي کنيم که فايده هاي زيادي براي سلامتي دارند ولي افراط در خوردن آنها براي سلامتي زيان آور است.

پرتقال و گوجه فرنگي
افزايش مصرف اسيد در ارتباط با خوردن بيش از حد پرتقال و يا گوجه فرنگي مي تواند به ريفلاکس منجر شود. اگر بيش از حد از اين دو خوراکي بخوريم بعد از مدت زماني ضايعات پيش سرطاني در مري تشکيل مي شود. بيش از دو عدد پرتقال و يا گوجه فرنگي در روز نخوريد و اگر دچارريفلاکس هستيد از اين دو ماده خوراکي اجتتناب کنيد.

کنسرو تن ماهي
اين ماهي براي سالاديا ساندويچ استفاده مي شود. با اين حال، خوردن بيش از حد از آن مي تواند باعث بالاتر رفتن جيوه بدن شود چون ماهي تن بيش از ما هي هاي ديگر جيوه دارد مصرف بيش از حد جيوه مي تواند سبب مشکلات بينايي، اختلال شنوايي و گفتار، عدم هماهنگي، و ضعف عضلاني منجر شود. مطمئن شويد که شما بيشتر از 3-5 قوطي ماهي تن در هفته مصرف نکنيد، ماهي آزاد, ميگو را جايگزين تن ماهي کنيد.

اب
هيدراتاسيون نقش کليدي براي سلامتي دارد، ولي مصرف بيش از حد آب مي تواند باعث مسموميت شود. اين زماني اتفاق مي افتد که مصرف آب زياد سديم را در بدن رقيق ميکند، و در نتيجه سطح سديم خون غير طبيعي کاهش مي يابد، که مي تواند به اختلال در کارکرد مغز و حتي مرگ منجر مي شود. چقدر آب بايد بنوشيد؟ از رنگ ادرار متوجه مي شويد که آيا به اندازه کافي آب مي نوشيد يا نه.

سويا
سويا مي تواند سطح کلسترول را کنترل و فشار خون را در حد اعتدال نگه دارد، ، مصرف بيش از حد آن باعث کم خوني فقر آهن مي شود. همچنين، سويا چون حاوي ترکيباتي مانند استروژن (ايزوفلاون) است، مصرف طولاني مدت آن باعث هيپرپلازي آندومتر، گسترش پوشش رحم است که مي تواند به سرطان رحم منجر شود.

اسفناج
اين برگ سبز همه کاره و خوشمزه منبع عالي پروتئين، فيبر، و ويتامين ها و مواد معدني مختلف است که براي سلامتي بسيار خوبست ولي اسفناج يک ترکيبي است که اگزالات کلسيم موجود در ان به بيماري سنگ کليه منجر شود.

آجيل برزيلي
اين ميان وعده سرشاز از پروتئين، فيبر، اسيدهاي چرب ضروري، و سلنيوم است. به علاوه، خوردن آجيل براي پايين آوردن کلسترول و فشار خون مناسب است. با اين حال، اگر زياد مصرف شود سمي خواهد شد و باعث ريزش مو ، شکنندگي و يا از دست دادن ناخن ها، درماتيت، اختلالات عصبي، و در موارد شديد، مرگ شود.

پروتئين حيواني
گوشت کم چربي مانند سينه مرغ يا سفيده تخم مرغ براي دوز روزانه پروتئين خوبست، مصرف بيش از حد آن مي تواند خطرناک باشد بدن هورمون انسولين توليد ميکند که اگر زياد مصرف شود حطر ابتلا به سرطان سينه است