کد خبر: ۷۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۵

نگراني شديد انگليس از شهرک‌سازي‌هاي جديد اسرائيل

  وزارت خارجه انگليس در گزارش حقوق بشري خود از سه ماه آخر سال 2014، نسبت به افزايش ساخت و ساز در شهرک‌هاي يهودي نشين در قدس شديدا ابراز نگراني کرده و تصميم تل‌آويو براي ساخت 2610 واحد يهودي نشين جديد را محکوم کرد.

به گزارش سايت اينترنتي المحيط، در گزارش وزارت خارجه انگليس که در خصوص حقوق بشر و دموکراسي در سه ماه آخر سال 2014 نوشته شده آمده است: اعتراضات و اقدامات خشونت آميز در قدس شرقي و کرانه باختري در اين مقطع زماني به شدت نگران کننده است. افزايش تنش‌ها به وقوع درگيري‌ ميان جوانان فلسطين و پليس اسرائيل در تعدادي از مناطق اطراف قدس شرقي منجر شد.

در ادامه اين گزارش آمده است: عمليات تخريب خانه‌هاي فلسطيني‌ها از سوي اسرائيل ادامه دارد و ما با نگراني بسيار طرح‌هاي اسرائيل براي گسترش شهرک‌هاي يهودي نشين و همچنين نابسامان شدن اوضاع انساني در غزه پس از درگيري‌هاي تابستان را دنبال مي‌کنيم.

وزارت خارجه انگليس تاکيد کرد: لندن نسبت به افزايش شهرک‌ها به شدت احساس نگراني مي‌کند و تصميم اسرايئل را براي ساخت 2610 واحد يهودي نشين جديد در شهرک "جفعات‌ها ماتوس" و ساخت شهرک يهودي نشين در منطقه‌اي حساس در مرزها ميان قدس و بيت لحم و تصميم تل آويو جهت ساخت 1060 واحد مسکوني جديد در داخل شهرک‌هاي کنوني در قدس شرق را محکوم مي‌کند.

در همين حال فيليپ هاموند، وزير خارجه انگليس گفت: تصميم براي توسعه شهرک‌ها در جفعات هاماتوس پيامدهاي خطرناکي بر امکان تقسيم قدس به عنوان پايتخت مشترک در توافق صلح بر مبناي تشکيل دوکشور برجاي خواهد گذاشت و مانعي برسر روند صلح خواهد بود. در صورت ادامه اين طرح‌ها، شهرک‌هاي يهودي نشين، قدس شرق را از ساير مناطق کرانه باختري جدا خواهند کرد.

وزير خارجه انگليس نگراني شديد خود را نسبت به پيامدهاي بلند مدت اين اقدامات اعلام و تاکيد کرد: در شرايطي که اولويت بايد کاهش تنش‌ها باشد ما شاهد اين هستيم که تصميم براي ساخت اين شهرک‌ها لطمه بسياري را به جايگاه اسرائيل در جامعه بين‌المللي وارد مي‌کند.
*ايسنا