کد خبر: ۷۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۱

ظريف، کري، ماير و فابيوس در مونيخ ميز گرد هسته اي برگزار مي کنند

  رييس کنفرانس امنيتي مونيخ از بررسي مذاکرات هسته اي 1+5 و ايران به عنوان يکي از موضوعات محوري قابل طرح در پنجاه و يکمين دوره اين نشست نام برد و افزود: برگزاري ميزگردي با حضور وزيران خارجه ايران ، آمريکا ، آلمان و فرانسه پيش بيني شده است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، 'وولفگانگ ايشينگر' روز دوشنبه در نشست خبري با خبرنگاران در برلين با هدف تشريح برنامه ها و محورهاي اصلي مطرح در پنجاه و يکمين کنفرانس امنيتي مونيخ که قرار است در روزهاي 6 تا 8 فوريه (17تا 19 بهمن ماه) در شهر مونيخ برگزار شود،بررسي موضوع هسته اي و مذاکرات ايران و 1+5 در مسير دستيابي به توافق نهايي را يکي از محورهاي اصلي اين نشست بين المللي عنوان کرد.

به گفته ايشينگر، در همين راستا ميزگرد مهمي با موضوع نتيجه مذاکرات هسته اي و توافق نهايي ايران و 1+5 قرار است در روز يکشنبه و آخرين روز از نشست امنيتي مونيخ با حضور وزيران خارجه ايران،آمريکا،آلمان،فرانسه برگزار شود.

ايشينگر خاطرنشان کرد:اين احتمال وجود دارد که فدريکا موگريني،رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز به جمع حاضران در اين ميزگرد اضافه شود.

وي درپاسخ به اين سوال که آيا درحاشيه نشست امنيتي مونيخ يک دوره از مذاکرات رسمي ايران و 1+5 نيز برگزار خواهد شد با بيان اينکه ايده هايي در اين رابطه مطرح است،گفت:تشکيل چنين جلسه اي به تصميم وزارت خارجه آلمان و اتحاديه اروپا و همچنين حضور همه وزيران عضو اين گروه در مونيخ بستگي دارد.

به گفته ايشينگر از رييس جمهوري اسلامي ايران نيز براي حضور در نشست امسال دعوت بعمل آمده است اما وي اطلاع دقيقي از حضور دکتر حسن روحاني در مونيخ ندارد.

رييس کنفرانس امنيتي مونيخ،موضوعات مهم بين المللي همچون بحران اوکراين و وضعيت خاورميانه با محوريت تروريسم داعش را از جمله مهمترين موضوعات مطرح در پنجاه و يکمين نشست امنيتي مونيخ عنوان کرد.

به گفته ايشينگر حضور 20 رييس دولت و 60 وزير امور خارجه و دفاع از کشورهاي مختلف جهان در کنفرانس امنيتي مونيخ قطعي شده است و امسال صدر اعظم آنگلا مرکل سخنران اصلي روز نخست (شنبه) اين نشست بين المللي خواهد بود.
*ايرنا