کد خبر: ۷۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۵۳

آخرین وضعیت موسسه میزان از زبان بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی از توزیع کارت اعتباری تا پایان سال 94 خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ولی الله سیف در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک گفت: در این کارت برای هر مشتری بانکی میزان مشخصی اعتبار در نظر گرفته می شود که مشتری می تواند از اعتبار خود استفاده کند.

وی افزود: مشتریان باید در فاصله زمانی یک ماه اعتبار این کارت را تسویه کنند و اگر زمان طولانی تر باشد نسبت به محاسبه سود بر مبنای عقود اسلامی اقدام می شود.

سیف با تاکید بر اینکه کارت های اعتباری باید با عقود اسلامی تطبیق یابد گفت: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و این کارت ها حداکثر تا پایان 94 عرضه می شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره مقررات جدید ارزی برای صرافی ها نیز افزود: این مقررات بازتاب و تاثیر مثبتی در بازار داشته اما هم اکنون به طور 100 درصد پیاده سازی نشده است.

سیف تصریح کرد: با تجهیز امکانات این دستورالعمل به صورت 100 درصد به مرحله اجرا در می آید و نرخ ها را از هفته آینده کانون صرافان اعلام می کند.

وی پیاده سازی کامل دستورالعمل ناظر بر مقررات ارزی صرافی ها را نیازمند دو تا سه هفته زمان دانست و ابراز امیدواری کرد که با اجرای جزئیات این دستور العمل در صرافی ها انضباط کامل در بازار ارز حاکم شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره تعیین وضع موسسه میزان نیز گفت: هم اکنون مسئله صدور مجوز برای موسسه میزان مطرح است که در صورت ارائه اسناد و مدارک لازم به بانک مرکزی و مطابقت آن با ضوابط بانک مرکزی این مجوز صادر خواهد شد همچنین موضوعی درباره ادغام این موسسه با موسسات یا بانک های دیگر مطرح نیست.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم رکورد سال 93 حدود 12 میلیارد تراکنش بانکی باشد گفت: ماه اسفند دوره فشرده عملیات بانکی کشور است و تدابیر لازم برای این مسئله اندیشیده شده تا ضعف‌های قبلی نیز برطرف شود.

رئیس کل بانک مرکزی در باره اجرای طرح کیف پول الکترونیک نیز گفت: تأخیر در اجرای این طرح به دلیل تجهیز امکانات اتفاق افتاده و اجرای این طرح به سال آینده موکول شده است.