کد خبر: ۷۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۴۳

بستن راه متعب، تنها دلیل تاخیر 3 روزه در اعلام مرگ ملک عبدالله

خاندان آل سعود مرگ عبدالله بن عبدالعزیز را دستکم با سه روز تاخیر اعلام کردند تا ابتدا مقدمات انتقال آرام قدرت فراهم شود و از هر نوع اقدام متعب بن عبدالله جلوگیری و جانشینی ولیعهد به محمد بن نایف وزیر کشور سعودی و از جمله شاهزادگان نزدیک به آمریکا واگذار شود.
روزنامه الرای الیوم چاپ لندن نوشت: تاخیر سه روزه در اعلام مرگ عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان برای بستن راه در برابر متعب بن عبدالله فرزند او بود.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، خاندان آل سعود مرگ عبدالله بن عبدالعزیز را دستکم با سه روز تاخیر اعلام کردند تا ابتدا مقدمات انتقال آرام قدرت فراهم شود و از هر نوع اقدام متعب بن عبدالله جلوگیری و جانشینی ولیعهد به محمد بن نایف وزیر کشور سعودی و از جمله شاهزادگان نزدیک به آمریکا واگذار شود.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان برای تغییر ریشه ای ساختار حکومت در این کشور برنامه ریزی می کند و دستورات اخیر او این مسئله را ثابت می کند. سلمان با معرفی کردن محمد بن نایف به عنوان جانشین ولیعهد مانع از تلاش متعب بن عبدالله برای برعهده گرفتن این سمت شد.

گفته می شد احمد بن عبدالعزیز آل سعود کوچک ترین فرزند عبدالعزیز در ساختار جدید جایگاهی به دست خواهد آورد، اما هیچ سمتی به او واگذار نشد.