کد خبر: ۷۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۵

مقام اسرائیلی: جنگ با حزب‌الله محتمل است

رئیس سابق اطلاعات نظامی اسرائیل تاکید کرده که مهم‌ترین مساله‌ای که این رژیم اکنون با آن مواجه است، حزب‌الله و فعالیت‌های آن در مرزهای شمالی این رژیم است.
آموس یادلین مسئول سابق اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل که گزینه وزارت دفاع بلوک سیاسی Zionist Camp در انتخابات پارلمانی آتی این رژیم است، برنامه نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا را غیرمسئولانه خوانده و وی را به بازی سیاسی در روابط با آمریکا متهم کرده است.

 یادلین اگر چه سخنرانی برنامه‌ریزی شده نتانیاهو در کنگره آمریکا دو هفته قبل از انتخابات سراسری در این رژیم را کانون انتقادات خود قرار داده ولی در عین حال، به طور تلویحی گزینه احتمال شروع جنگ در مرز با لبنان همزمان با تلاش برای تاثیرگذاری بر توافق احتمالی هسته‌ای با ایران را نیز مطرح کرده است.

یادلین در جریان مصاحبه با یدیوت آحارانوت، به بحرانی ناشی از این پرداخته که نه دولت اسرائیل و نه کنگره در اختیار جمهوری‌خواهان، دولت آمریکا را در جریان برنامه نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره در سوم مارس قرار نداده‌اند و گفته: «در مدیریت روابط با ایالات متحده، ما باید همزمان مساله را با کنگره و رئیس‌جمهور مدیریت کنیم. نخست وزیر این مساله را در آمریکا به موضوعی جناحی تبدیل کرده است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که اسرائیل به موضوع یک حزب آمریکا تبدیل شود».

یادلین، وارد شدن به اختلاف با رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با توافق هسته‌ای را غیرمسئولانه خوانده و آمریکا را تنها متحد رژیم اسرائیل از جنبه نظامی و امنیتی خوانده است. یادلین در ادامه گفته است که «اگر در جبهه شمالی (مرز با لبنان و سوریه) نبرد آغاز شود، از بابت مسئولیت‌پذیری و فهم مسائلی که اکنون در روابط با آمریکا اهمیت دارند، مشکلاتی وجود خواهد داشت. سخنرانی در کنگره آمریکا تاثیری بر توافق هسته‌ای نخواهد داشت.»

رئیس سابق اطلاعات نظامی اسرائیل تاکید کرده که مهم‌ترین مساله‌ای که این رژیم اکنون با آن مواجه است، حزب‌الله و فعالیت‌های آن در مرزهای شمالی این رژیم است. وی در این باره گفته که « ما باید مانع اقدام ایران و حزب‌الله برای سازماندهی اقدام علیه اسرائیل از بلندی‌های جولان شویم. ما باید طرحی در مقابله با حزب‌الله داشته باشیم و تضمین کنیم که نبرد تا حد ممکن کوتاه و قاطع باشد»

یادلین همچنین در موضوع فلسطین اظهار داشته که اگر چه عباس گزینه ایده‌ال برای مذاکره با طرف فلسطینی نیست ولی رژیم اسرائیل باید به گونه‌ای رفتار کند که جهان متقاعد شود که این رژیم همه تلاش خود برای رسیدن به صلح را انجام داده است.
منبع: تابناک