کد خبر: ۷۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۹

آلمان گارد مرزی عربستان را آموزش می‌دهد

گفته می شود عربستان یکی از بزرگ ترین خریداران سلاح از آلمان بشمار می رود و آلمان پس از آمریکا و روسیه بزرگ ترین صادرکننده سلاح در جهان محسوب می شود.
 وزارت کشور آلمان اعلام کرد: تقریبا 10تن از نیروهای پلیس فدرال آلمان همچنان به ارائه آموزش های لازم به سربازان گارد مرزی عربستان ادامه می دهند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه نبأ، شتیفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان از پاسخ به این سوال که 'آیا برلین به دلیل نقض حقوق بشر در عربستان این کشور را بطور کامل مورد تحریم تسلیحاتی قرار داده'، امتناع ورزید و تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که دولت آلمان هر یک از موارد صدور تسلیحات را به تنهایی مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

هفته نامه آلمانی بیلد در شماره دیروز خود نوشت : شورای امنیت آلمان به ریاست آنگلا مرکل صدر اعظم چهارشنبه گذشته بطور محرمانه تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت تا تمامی صادرات تسلیحاتی خود به عربستان را به دلیل بی ثبات بودن اوضاع در این کشور متوقف کند.

گفته می شود عربستان یکی از بزرگ ترین خریداران سلاح از آلمان بشمار می رود و آلمان پس از آمریکا و روسیه بزرگ ترین صادرکننده سلاح در جهان محسوب می شود.

در همین راستا وزارت خارجه آلمان تاکید کرد : برخی از علل و عوامل داشتن تماسهای مهم با عربستان را لازم و ضروری می کند و عربستان را چه بخواهیم و چه نخواهیم یکی از مهم ترین بازیگران منطقه است.

ریاض یکی از مهم ترین شرکای غرب در نبرد با به اصطلاح داعش بشمار می رود.

فرانک والتر اشتان مایر وزیر خارجه آلمان در نظر دارد در ماه فوریه آینده از عربستان دیدن به عمل آورد و به دنبال او زیگمار گابریل وزیر اقتصاد این کشور در اوایل ماه مارس آینده رهسپار ریاض خواهد شد. هر دو وزیر عضو حزب سوسیال دمکرات و شریک ائتلاف دولت به رهبری مرکل هستند.
منبع: ایرنا