کد خبر: ۷۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۷۹
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

عارف چه کاره مجلس است که هیأت پارلمانی آلمان با او دیدار می‌کند / حضور ظریف در فرانسه و قدم زنی با کری اندوهناک است

نماینده ورامین در مجلس با محکومیت اظهارات مداخله‌جویانه نایب رئیس مجلس آلمان در امور ایران گفت: سؤال من از هیأت رئیسه این است که آقای عارف چه کاره مجلس است که هیأت پارلمانی آلمان با او دیدار می‌کند.
نماینده ورامین در مجلس با محکومیت اظهارات مداخله‌جویانه نایب رئیس مجلس آلمان در امور ایران گفت: سؤال من از هیأت رئیسه این است که آقای عارف چه کاره مجلس است که هیأت پارلمانی آلمان با او دیدار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان‌ دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (7 بهمن 93) اظهار داشت: در محضر ملت ایران دو رفتار نابجای دستگاه دیپلماسی کشور را محکوم می‌کنم، ابتدا حضور وزیر امور خارجه ایران در فرانسه در شرایطی که جهان اسلام به دلیل اهانت پیامبر اکرم (ص) اندوهناک است و به اعتراض برخاسته و برخلاف نقش رهبری و پیشرونده ایران در جهان اسلام وزیر امور خارجه در کشور فرانسه حضور پیدا می‌کند که این اقدامی نابجا در دستگاه دیپلماسی است.

وی افزود: مورد دیگر قدم زدن وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد مبارزه با استکبار، نظام سلطه و شیطان بزرگ با وزیر امور خارجه آمریکا که نماد شیطان بزرگ است را محکوم می‌کنم و آن را برخلاف عزت و اقتدار ملت ایران می‌دانم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: البته نتانیاهو، کامرون و فابیوس می‌توانند با جان‌ کری قدم بزنند چون همه آنها دزدان و غارتگران جهان هستند، اما وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نه.

نقوی حسینی با اشاره به اظهارات اخیر نایب رئیس مجلس آلمان در امور داخلی ایران بیان داشت: این اظهارات مداخله‌جویانه و بی‌ادبانه نایب رئیس مجلس آلمان را محکوم می‌کنم و سؤال بنده از هیأت رئیسه مجلس این است که آقای عارف چه کاره مجلس است، هیأت پارلمانی آلمان چرا باید با آقای عارف دیدن کند، چرا در برنامه دیدارهای هیأت پارلمانی آلمان دیدار با فردی گذاشته می‌شود که نه ربطی به پارلمان دارد و نه در دولت دارای جایگاه و موقعیتی است.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگیان و معلمان ادامه داد: اغلب معلمان کشور امروز در مخارج اولیه زندگی خود مانده‌اند و اگر بیماری خاصی برای آنها پیش آید قادر به درمان آن نیستند و هزینه تحصیل و ازدواج فرزندان خود را نمی‌پردازند.

نماینده ورامین در ادامه تصریح کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان با میلیاردها تومان سرمایه هیچ سودی به فرهنگیان نمی‌رساند حتی هزینه چای زنگ تفریح معلمان از آنها دریافت می‌شود که در هیچ سازمان و نهادی چنین چیزی مرسوم نیست، تبعیض بین فرهنگیان و سایر کارکنان دولت به شدت افزایش یافته کارمند ساده بسیاری از ادارات چند برابر معلمان حقوق دریافت می‌کند.

نقوی حسینی در پایان یادآور شد: سرانه مدارس چند پرداخت می‌شود، سقف تعداد دانش‌آموزان کلاس‌ها به حدود 30 تا 40 نفر افزایش یافته که معلم مبصری هم نمی‌تواند بکند، نظام ارزشیابی دانش‌آموزان توصیفی شده که فقط بی‌سوادی را توزیع می‌کند و منزلت معلم را کاهش می‌دهد.