کد خبر: ۷۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۹

جهانگيری رسما کاندیدای اتاق بازرگانی شد

 رئيس گروه مالي گردشگري ضمن حضور در ستاد ثبت نام انتخابات اتاق بازرگاني تهران، براي حضور در انتخابات این اتاق رسما کاندیدا شد.

«مهدي جهانگيري» با تشریح دیدگاه خود در مورد نقش و جایگاه اتاق بازرگانی افزود: بنده یک فعال بخش خصوصی هستم و طبیعتا به برخی از سیاست ها نقد جدی دارم. من معتقدم که بخش خصوصی ما چه در اتاق بازرگانی چه در غیر اتاق بازرگانی، باید زمینه تصمیم سازی را برای دولتمردان بوجود بیاورد.

«رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و یونان» با اشاره به دلایل حضور کمرنگ بخش خصوصی در انتخابات اتاق بازرگانی اضافه کرد: شاید یکی از دلایل جدی این باشد که هنوز بخش خصوصی به نقش اتاق ایمان نیاورده که البته همه ی تقصیر هم به گردن بخش خصوصی نیست. خود اتاق هم مقصر است که نتوانسته نقش واقعی اتاق بازرگانی که در خیلی جاها برایش کرسی تعریف شده، برای هم صنفان و فعالان این حوزه به تصویر بکشد.

وی افزود: اگر بخش خصوصی مطلع شود که اتاق بازرگانی می تواند به عنوان یک کانون فکر و به عنوان یک اتاق تصمیم ساز برای حل مشکلاتش گام بردارد، طبیعی است که مشارکت حداکثری خواهد داشت.

این کارآفرین صنعت گردشگری همچنین با تأکید بر لزوم حضور نماینده ای از این صنعت جایگزین نفت در پارلمان بخش خصوصی، افزود: اتاق بازرگانی باید به جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در صنعت گردشگری بپردازد که این موضوع نیازمند یک نهضت ملی است.

جهانگیری در پایان گفتگوی خود ضمن اعلام حضور ائتلاف «برای فردا» در انتخابات اتاق بازرگانی گفت: ائتلاف برای فردا، یکی از گروه های فعال در حوزه اقتصادی است که با منش اعتدال گرایی و فارغ از جریانات حزبی و سیاسی، به عنوان نماینده بخش خصوصی وارد انتخابات اتاق بازرگانی می شود.

گفتني است؛ «گروه مالی گردشگری» متشکل از چندین شرکت بزرگ فعال در عرصه های اقتصادی، گردشگری، صنعتی و فرهنگی است که می توان به بانک گردشگری به عنوان مهمترین آنها اشاره کرد و در مراسم روز جهانی جهانگردی امسال که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، دکتر «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی از جهانگیری رییس این گروه به عنوان کارآفرین برتر این صنعت در بخش خصوصی تجلیل کرد.