کد خبر: ۷۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۱

ظريف: اميدواريم گفتگوها براي تحويل سامانه دفاعي موشکي اس ۳۰۰ به راه حل بيانجامد

  وزير امورخارجه در نشست خبري با همتاي ارمني خود اظهار داشت: ايران علاقه دارد موضوع موشک اس ۳۰۰ از طريق گفتگو و روابط دوجانبه ايران و روسيه حل شود.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، محمدجواد ظريف وزير امورخارجه امروز پس از ديدار با وزير امور خارجه ارمنستان در نشست خبري گفت: موضوع هسته اي ايران تنها از طريق گفتگو قابل حل است و تحريم و فشار نمي تواند راه حلي براي اين موضوع باشد.

ظريف: هيچ اختلافي بر سر حق ايران براي داشتن انرژي هسته اي وجود ندارد.
وي با اشاره به مذاکرات وزيران دفاع ايران و روسيه درباره تحويل سيستم دفاع موشکي اس 300 روسيه به ايران گفت: گفتگوهايي براي تحويل سامانه دفاعي موشکي اس 300 به ايران صورت گرفته است که اميدواريم به راه حل بيانجامد.

وزير امور خارجه تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران علاقه دارد اين موضوع از طريق گفتگو و روابط دوجانبه ايران و روسيه حل و فصل شود.

ظريف در بخش ديگري از اين نشست خبري گفت: ايران خواستار صلح و ثبات و دوستي بين کشورهاي منطقه بوده و اميدواريم مناقشات موجود در منطقه بر اساس حقوق بين المللي و راههاي مسالمت آميز حل شود.

وي افزود: روابط بسيار خوبي به عنوان دو کشور همسايه با ارمنستان داريم، امري که نشان مي دهد اسلام و مسيحيت مي توانند همزيستي مسالمت آميزي داشته باشند.

ظريف تاکيد کرد: اعتدال راز همفکري و همدلي است و افراط دشمن همه جوامع است.
وزير امور خارجه ارمنستان هم در اين نشست خبري در ايروان گفت: حل موضوع هسته اي ايران نه تنها به نفع منطقه بلکه به نفع جامعه جهاني است.

ادوارد نعلبنديان افزود: نتيجه مثبت گفتگوها درباره موضوع هسته اي ايران اميدوارکننده است و ارمنستان اميدوار است اين مذاکرات به نتيجه برسند.

وزير امور خارجه کشورمان ديشب براي ديدار با مقامات ارمنستان به اين کشور سفر کرده است.
*نسيم