کد خبر: ۷۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۴۴
تعداد نظرات: ۸ نظر

حمله پزشک مرد به پرستار زن در بیمارستان!

وی با عنوان این مطلب که بیمارستان قلب رجایی الگو و سرآمد پزشک سالاری و اختلاف طبقاتی در بین جامعه پزشکی است، افزود: متاسفانه اختلاف در پرداخت‌ها در این بیمارستان، تا چند صد برابر است. همین مسئله سبب شده تا پزشکان احساس فرمانروایی در بیمارستان داشته باشند.
 در پی حمله رزیدنت مرد به پرستار زن شیفت شب در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران، دبیرکل خانه پرستار، با بیان جزئیات این حادثه به تشریح موضوع پرداخت.

 محمد شریفی مقدم اظهارداشت: شب گذشته در یکی از بخش‌های بیمارستان قلب شهید رجایی، حادثه‌ای برای پرستار خانم شیفت شب رخ داد که جامعه پرستاری را متاثر کرد.

وی افزود: به دنبال انتقال نوزاد سه ماهه از اتاق عمل به بخش آی سی یو، برای این نوزاد کد زده می‌شود و بر همین اساس، پزشک مربوطه می‌بایست به سرعت خودش را بالای سر او برساند.

شریفی مقدم با اشاره به ایست قلبی نوزاد که در ‌‌نهایت منجر به فوت او شد، افزود: رزیدنت بخش به جای اینکه به بررسی وضعیت نوزاد بپردازد، به سراغ پرستار مربوطه می‌رود و با او درگیری فیزیکی پیدا می‌کند. به دنبال وقوع این حادثه و ضرب و شتم پرستار زن توسط پزشک مرد، جامعه پرستاری به شدت از این حادثه متاثر شده و خواستار رسیدگی به این ماجرا هستند.

وی با عنوان این مطلب که بیمارستان قلب رجایی الگو و سرآمد پزشک سالاری و اختلاف طبقاتی در بین جامعه پزشکی است، افزود: متاسفانه اختلاف در پرداخت‌ها در این بیمارستان، تا چند صد برابر است. همین مسئله سبب شده تا پزشکان احساس فرمانروایی در بیمارستان داشته باشند.

شریفی مقدم با اشاره به پرداخت‌های غیرمتعارف و نجومی به پزشکان، تاکید کرد: رزیدنت مربوطه به جای اینکه به وضعیت نوزاد رسیدگی کند، با هتک حرمت و فحاشی به پرستار زن، کاری کرده است که ذهن و روح جامعه پرستاری جریحه دار شود و موجی از انزجار و تنفر نسبت به این حرکت، ایجاد شود.

دبیرکل خانه پرستار با عنوان این مطلب که وقوع چنین حوادثی مسبوق به سابقه است، گفت: یک ماه قبل در یکی از بیمارستان‌های یزد مشابه این اتفاق رخ داد و چند ماه قبل نیز در بیمارستان شهدای تجریش تهران، یک جراح در اتاق عمل با ضربه مشت به شکم پرستار زده بود، ولی متاسفانه با فرد خاطی هیچ برخوردی نشد.

شریفی مقدم همچنین از پرستار مضروب خواست تا موضوع را از مراجع قضائی پیگیری و دنبال کند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۸
کیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
5
50
بنده نیز در حیطه پزشکی کار می کنم و متاسفانه همه این موارد صحیح می باشد، واقعا خلا قانونی در برخورد با پزشکان متخلف به شدت احساس می شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
5
47
پدرش و در بیارین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
7
پزشکان باید از این مردک پزشک نما برائت جویند والا...
ناشناس
|
ROMANIA
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
3
4
از تیتری که زده آید خجالت بکشید کی گفته که رزیدنت که تمامی بار درمانی بیمارستان ها ی دولتی رو به دوش می کشه درآمد نجومی داره من خودم رزیدنت هستم و حقوق من با ماهی 14 کشیک 36 ساعته 800 هزار تومن . کی خبر داره که چه فشاری روی رزیدنت های بیچاره میاد و اگر خدایی نکرده کوچک ترین اتفاقی برای مریض بیافته صدها میلیون دیه هم باید پرداخت کنند که قرآنی از اون شامل حال پرستار نمی شه
حالا اگر خیلی طالب حقیقتی این نظر رو نشون بده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
2
8
من به عنوان فردی با فوق لیسانس حقوق به بیمارستان رفتم پدرم به چند بخیه نیاز داشت پزشک شیفت شب که خانوم جوانی بود و احتمالا انترن چنان برخورد زشتی داشت که یک لحظه فکر کردم شاید من ایرادی دارم که چنین برخورد از بالا به پایینی با من می شود و با گفتن اینجا ایران دیگه انگار از آمریکا و کشورهای اروپایی درخواست های متعدد کاری دارد و در ایران در کنار یک عده افراد عقب افتاده گیر افتاده پرستار مسول که خانم جا افتاده ای بود از حرکت این خانم بر آشفت و خود به کار ما رسیدگی کرد این نگاه را بارها در بیمارستان ها مشاهده کرده ایم شاید اگر من برخورد سفتی با آن خانم می کردم برای مراجعین بعدی بهتر بود اما با کمی تنفس از خیر اعتراض شکایت گذشتم و با خواندن این مطلب واقعا تاسف خوردم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
4
1
این دبیر کل احتمالا خودش به ناآگاهی زده ایشون حتما می دونند دریافتی یک رزیدنت کمتر از نصفه حقوق یک پرستاره، انگار تنها کسی که تو بیمارستان غیر از پزشک کار میکنه فقط پرستاره و از سایر کارشناسها مانند علوم آزمایشگاهی و رادیولوژی و اتاق عمل و غیره خبری نیست!!!
پدرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
2
5
متاسفانه برخی از پزشکان خود را تافته جدا بافته میدانند و با بیماران رفتاری غیر دوستانه و از روی کب وغرور دارند ، بنده که سالها در اروپا ساکن بوده ام وقتی نحوه برخورد پزشک و بیمار را درآنجا و کشور خودمان مقایسه میکنم برای حال و روز بیمارانی که ناگزیر به مراجعه به چنین پزشکانی میشوند ماتم میگیرم .
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
1
اقای رزیدنت پزشکی که فرمودید تمام بار بیمارستان رو دوش ماست درسته،اما شما اتند دارید و ایشون در نظام پزشکیجوابگو هستند،لطفا با این حرفها این حرکت زشت رو توجیه نکنید،ما پرسنل درمان هم داریم مثل شما کارمیکنیم ولی هیچگاه به هیچ انسانی ولو پزشک یا پرستار یا بیمار همچین برخوردی نمیکنیم