کد خبر: ۷۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۲

هواي پايتخت در شرايط «ناسالم» قرار دارد

  معاون پايش و نظارت محيط زيست استان تهران گفت: به دليل بالا بودن غلظت آلاينده با قطر کمتر از 2.5 ميکرون امروز هم همانند روز گذشته هواي تهران در شرايط ناسالم قرار گرفت.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حمد رستگاري درباره شرايط کيفي هواي تهران طي روز جاري، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات حاصل از دستگاه‌هاي سنجش آلودگي هوا طي 24 ساعت گذشته منتهي به 8 صبح امروز هواي تهران در شرايط ناسالم قرار دارد.

معاون پايش و نظارت محيط زيست استان تهران در ادامه افزود: بر همين اساس شاخص کيفيت هوا درباره آلاينده‌هاي منواکسيد کربن و ذرات معلق کمتر از 10 ميکرون روي اعداد 47 و 76 قرار دارد.

وي ادامه داد: اين در حالي است که شاخص آلودگي هوا درباره آلاينده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 ميکرون روي عدد 132 قرار گرفته است و بر همين اساس هواي تهران امروز هم در شرايط ناسالم قرار دارد.

رستگاري خاطر نشان کرد: در چنين شرايطي به مبتلايان به بيماري‌هاي قلبي، ريوي، تنفسي و کودکان، سالمندان و همچنين زنان باردار توصيه مي‌شود از فعاليت‌هاي بدني غير ضروري و تردد در سطح شهر خودداري کنند.

 روز گذشته نيز هواي تهران در شرايط ناسالم قرار داشت به طوري که شاخص کيفيت هوا در روز گذشته در خصوص ذرات معلق کمتر از 2.5 ميکرون روي عدد 113 قرار داشت.
*فارس