کد خبر: ۷۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۴

سازمان صهيونيستي: فرماندهان اسرائيل در جنگ غزه عمدا غيرنظاميان را هدف قرار دادند

  يک سازمان صهيونيستي در گزارشي درباره جنگ ۵۱ روزه غزه اعلام کرد: فرماندهان نظامي اسرائيل در جنگ اخير غزه عمدا غير نظاميان را هدف قرار دادند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از روزنامه القدس العربي، يک سازمان صهيونيستي که در زمينه دفاع از حقوق بشر فعال است امروز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش اسرائيل در جنگ 51 روزه غزه، عمدا غير نظاميان را هدف قرار داده است، زيرا فرماندهان نظامي اسرائيل مي‌دانستند که اين حملات به کشتار غيرنظاميان مي‌انجامد.

سازمان "بتسيلم" در گزارش خود اعلام کرد: تخريب ساختمان‌هاي مسکوني در جنگ اخير غزه که در پي حملات بي شمار جنگنده‌هاي اسرائيلي صورت گرفته، يکي از پارادوکس‌هاي اين جنگ به شمار مي‌رود.

اين سازمان افزود: تخريب ساختمان‌هاي مسکوني در غزه، در نتيجه سياستي بود که مقامات اسرائيلي و فرماندهان عالي رتبه نظامي آن، ترسيم کرده بودند.

«يائل اشتاين» يکي از ناظران بر اين گزارش به خبرنگاران گفت: غير ممکن است بگوييم ارتش اسرائيل از تعداد غير نظامياني که در اين حملات کشته خواهند شد، بي اطلاع بوده است.

اين سازمان افزود: اتهامات بنيامين نتانياهو نخست‌وزير اسرائيل عليه مقاومت اسلامي، با هدف برداشتن همه محدوديت‌ها در عمليات نظامي ارتش بدون در نظرگرفتن پيامدهاي فجيع آن مطرح مي‌شود.

در جنگ اخير اسرائيل عليه نوار غزه که 51 روز ادامه يافت، ارتش اين رژيم از زمين و هوا و دريا نوار غزه را هدف قرار داد که در پي اين حملات بيش از 2200 فلسطيني که 70 درصد از آنها بنا بر گزارش سازمان ملل متحد غير نظامي بودند، به شهادت رسيدند. اين در حالي است که در اين جنگ 70 صهيونيست که بيشتر آنها نظامي بودند کشته شدند.
*تسنيم