کد خبر: ۷۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۴

فرمانده نیروی دریایی ارتش: خنثی شدن توطئه ایران هراسی از دستاوردهای حضور در آب‌های آزاد است


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خنثی شدن ترفند دشمن در زمینه ایران هراسی و صدور تمدن اسلامی به سایر کشور ها از جمله دستاوردهای حضور ایران در آبهای آزاد است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، امیر دریادار حبیب الله سیاری شب گذشته در همایش تخصصی هویت و همبستگی ملی در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اظهار داشت: ناوگان تجاری، نظامی، صنایع و زیرساخت ها، نیازهای مهم و ضروری اقتدار دریایی کشور ها است که در ایران این دو بعد ناوگان تجاری و نظامی در موقعیت بسیار خوبی نسبت به سایر کشورهای همسایه قرار دارد.

وی افزود: در زمینه تقویت و پیشبرد صنایع و زیرساخت های دریایی نیازمند همکاری بیشتر دانشگاه ها و افزایش رشته های دانشگاهی علوم دریایی در سطح مراکز علمی هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با تعامل جدی وزارت علوم و تحقیقات با نیروی دریایی و افزایش رشته های دریا محور، بسترهای لازم برای جذب دانشجو در راستای توسعه این بخش فراهم شود.

وی همچنین در خصوص فرمایشات رهبری مبنی بر توسعه و عمران سواحل به ویژه سواحل جنوب، گفت: ما در نیروی دریایی افتخار می کنیم پیشتاز حرکت توسعه ای این سواحل بوده ایم و با قدرت در این جهت با اقتدار در سواحل مکران مستقر شده ایم.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همه شرایط برای تسلط بر دریاها را دارد، افزود: به برکت انقلاب اسلامی و تدابیر رهبری در دو دهه گذشته طرح بازگشت به دریا در کشور اجرا شده است.

جمهوری اسلامی ایران دارای سه هزار کیلومتر مرز دریای مشترک با کشورهای همسایه است.

دسترسی به آب های آزاد از داشته های ارزشمند یک کشور است به طوری که بر اساس آمارها، اکنون بیش از ۹۰ درصد تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی انجام شده و در ایران نیز به دلیل وجود دسترسی مناسب به آب های آزاد و اقیانوسی، بیش از ۹۳ درصد حمل و نقل و تجارت از طریق دریا انجام می شود.

سی و پنجمین نشست کارگروه هویت و همبستگی ملی با موضوع بررسی نشریات دانشجویی و بحث بومی گزینی به میزبانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه شنبه ۷ بهمن آغاز و تا ۹ بهمن ادامه دارد.
*مهر