کد خبر: ۷۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۲۷

کامنت مردان غريبه براي همسرم!

  من و همسرم هشت سال است که با هم زندگي مي‌کنيم. او خانه‌دار است و به کلاس‌هاي مختلف زبان، ورزش و... مي‌رود. کار من زياد است و اصولا شب‌ها دير به منزل مي‌آيم. زندگي خوبي داشتيم و مشکل خاصي تا چند وقت پيش وجود نداشت.

همسرم به دليل تنهايي و براي اين که حوصله‌اش سر مي‌رود، در شبکه‌هاي اجتماعي متفاوتي عضو است و من با اين موضوع مشکلي نداشتم تا اين که چند وقت قبل يکي از دوستانم که عکس همسرم را ديده بود، به من گفت همسرتان در فلان شبکه اجتماعي خيلي فعال است.

حس کنجکاوي‌ام باعث شد تا من نيز برخلاف ميل هميشگي‌ام که حوصله فضاهاي مجازي را ندارم، عضو شبکه شوم و همسرم را در اين فضا رصد کنم. باورم نمي‌شد که اين همه مرد براي او کامنت‌هاي عاطفي مي‌گذارند و او هم جواب همه را مي‌دهد. حتي من نمي‌دانستم چنين عکس‌هايي از خودش را در آنجا قرار داده. همين موضوع باعث اختلاف و دعواي شديدي بين ما شد و در حال حاضر قهر هستيم.

پاسخ مشاور: رابطه همسران به خودي خود درگير مشکلات زيادي است که با ورود دنياي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي مختلف به زندگي همسران، به اين مشکلات دامن زده شده و موج جديدي از اختلافات مدرن، پيش روي همسران قرار مي‌گيرد. رفتار همسر شما قابل توجيه نيست و روابط او با مردان غريبه يا حتي آشنا خارج از کادر قواعد تعريف شده عرف و دين، کار اشتباهي است، اما بهتر است کمي هم به رفتارهاي خودتان مراجعه کنيد که ممکن است علت حضور بيش از حد همسرتان در اين گونه فضاها باشد.

مي‌دانم که اداره اقتصادي زندگي مشترک در اين روزگار کار سختي است و اگر شما تا دير وقت کار مي‌کنيد، بخش اعظم آن به خاطر رفاه خانواده‌تان است، اما فراموش نکنيد که همسر شما به توجه و حضورتان در زندگي خودش نيازمند است. اين که اهل فضاهاي مجازي نيستيد و وقت آن را هم نداريد، حرف درستي است، اما بهتر بود خود را کنار نمي‌کشيديد تا همسرتان در اين شبکه‌ها هم حضور شما را حس کند.

بهترين کار اين است که با همسرتان در اين مورد صحبت کنيد. بگوييد که برايتان چقدر اهميت دارد و ناراحتي شما به خاطر چيست. يک بار ديگر قوانين زندگي دو نفره‌تان را به او گوشزد کنيد و برايش توضيح دهيد اگر عکس اين اتفاق پيش مي‌آمد، همين‌قدر باعث ناراحتي او مي‌شد. از او بخواهيد که عکس‌هايش را بردارد و ديگر عکس جديدي نگذارد. براي استفاده از فضاي مجازي برايش حد و حدودي قائل شويد که نه به معني قطع کامل باشد و نه آن‌قدر بي‌حد و مرز که چنين مشکلاتي پيش بيايد.

اگرهمسرتان توجه و محبت شما را به اندازه کافي دريافت نکند، حضور او در اين مکان‌ها مي‌تواند بسيار خطرناک و پرحاشيه باشد.

بهتر است علاوه بر اين‌که قوانين‌تان را خيلي واضح و روشن به همسرتان مي‌گوييد، حضور فيزيکي و اگر امکان ندارد حضور عاطفي‌تان را براي او پررنگ‌تر کنيد. حفظ زندگي زناشويي در روزگار ما سخت‌تر از گذشته است، زيرا براي هر دو نفر هم آقايان و هم خانم‌ها اين امکان وجود دارد که با جنس مخالفي غير از همسر خود در ارتباط باشند. احتمال خطر و خيانت يا يک قدم عقب‌تر، دلسرد شدن از زندگي، اين روزها بيشتر است پس همسران بايد مراقب نقش خود در زندگي هم باشند و جا خالي ندهند که ممکن است خيلي زود جاي خالي‌شان پر شود.
*جام جم