کد خبر: ۷۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۵

افزاش قیمت نفت در بازار های جهانی

  قیمت های جهانی نفت روز سه شنبه با یک جهش سه درصدی روبرو شد ولی بروز علائمی در مورد تقویت بیشتر ذخایر نفت امریکا در هفته گذشته باعث پایین آمدن قیمت ها از نقاط اوج خود در جریان معاملات آخر بازارها شد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک ، قیمت های نفت با وجود نگرانی در مورد افزایش ذخیره سازی نفت از سوی امریکا عمدتا به پیروی از کاهش نرخ برابری دلار بالا رفت .

در حالی که برخی از معامله گران از این رفتار بازار ابراز شگفتی کردند ولی دیگران این جهش قیمت را نادیده گرفتند چرا که به گمان آنها قیمت های جهانی نفت به دلیل نگرانی در مورد مازاد عرضه نفت خام بهبود نخواهد یافت.

موسسه نفت امریکا ،پس از بسته شدن بازارها اعلام کرد که ذخایر نفت امریکا هفته گذشته حدود 13 میلیون بشکه افزایش یافته است .

یک نظر سنجی رویترز نشان داد که ذخایر نفت خام امریکا در هفته منتهی به 23 ژانویه به طور متوسط 1/4 میلیون بشکه افزایش یافته است.این میزان ذخایر به تقویت ذخیره سازی ده میلیون بشکه ای دیگر در هفته قبل از آن افزوده شده که طی 14 سال گذشته بی سابقه است.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال با یک دلار و 44 سنت یا سه درصد افزایش به بشکه ای 49 دلار و 60 سنت رسید.

آخرین بار که قیمت برنت به 50 دلار رسید در 22 ژانویه بود.

قیمت نفت شاخص امریکا برای تحویل در هفته آینده نیز یک دلار و هشت سنت یا 4/2 درصد بالارفت و به بشکه ای 46 دلار و 23 سنت رسید که این پایین تر از حداکثر قیمت 46 دلار و 55 سنت بود.
*ایرنا