کد خبر: ۷۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۶

داعش بزودي يک سلفي فراري را به عنوان سرکرده‌ در لبنان معرفي مي‌کند

 منابع امنيتي لبنان تاکيد کردند که گروهک داعش بزودي امارت خود را در لبنان اعلام و يک شيخ سلفي فراري را به عنوان «امير» معرفي مي‌کند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، منابع امنيتي لبنان با هشدار نسبت به تشکيل امارت افراد مسلح در داخل خاک کشورشان، از عزم گروهک تروريستي «داعش» براي اعلام رسمي تشکيل امارات در مناطق شرقي اين کشور خبر دادند. روزنامه «الجمهورية» به نقل از منابع امنيتي با بيان اينکه داعش بزودي امارت خود در داخل لبنان را اعلام مي‌کند، تاکيد کردند که داعش «احمد الاسير» شيخ سلفي فراري از پيشگاه عدالت را به عنوان «امير» امارتش منصوب خواهد کرد.

بر اساس اين گزارش، گروهک داعش برنامه ريزي براي اجراي عمليات نظامي و امنيتي در داخل خاک لبنان را آغاز کرده و به اين کشور به عنوان امتداد جغرافيايي براي سرزمين‌هاي تحت سيطره‌اش مي‌نگرد. اين گزارش حاکي است که گروهک داعش به منظور برپايي امارت مورد نظرش در لبنان از افراد مسلح فعال در شمال سوريه درخواست کمک کرده است.

در پي ناکامي افراد مسلح وابسته به گروهک‌هاي تروريستي «جبهه النصره» و «داعش» در برپايي امارتي در شمال لبنان و باز کردن راهي به آب‌هاي آزاد، تروريست‌ها جمعه گذشته نيز با هدف تشکيل امارت مورد نظرشان به مواضع ارتش در ارتفاعات شهرک مسيحي نشين «رأس بعلبک» واقع در شرق اين کشور حمله کرده ولي با هوشياري نيروهاي ارتش اين کشور، تلاش آنها براي ايجاد خلأ امنيتي و برپايي امارت بار ديگر ناکام ماند. افراد مسلح همچنين مدتي پيش به شدت با رزمندگان حزب الله در شرق لبنان درگير شده بودند که با جانفشاني مجاهدان مقاومت اسلامي باز هم شکست خورده بودند.

«احمد الاسير» امام جماعت سابق سلفي و تندروي يکي از مساجد اهل تسنن شهر «صيدا» از سال گذشته تا کنون از دست دستگاه قضايي لبنان فراري شده‌ و با حمايت برخي کشورهاي منطقه‌اي از جمله عربستان اقداماتي مسلحانه در داخل لبنان و عليه نيروهاي ارتش اين کشور انجام داد. وي قبل از آشوب در لبنان، در جهان اسلام و حتي در بين طايفه اهل سنت نير چهره ناشناخته‌‌اي بود تا اينکه به ناگاه در سخنراني‌هاي مختلف و تحريک آميز، ديدگاه‌ها و مواضع ضد حزب الله خود و ديگر شخصيت‌هاي شيعه لبنان را علني کرد و پس از متواري شدن از پيشگاه عدالت لبنان، اخباري مبني بر پيوستن وي به گروهک‌‌هاي تروريستي فعال در سوريه منتشر شده است.
*فارس