کد خبر: ۷۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

چقدر اسکناس در بازار است؟

  آمار رسمي بانک مرکزي نشان ميدهد که تا آذر ۹۳ حجم اسکناس و مسکوک در اختيار مردم ۲۹ هزار و ۱۷۵ ميليارد تومان بوده است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، نگاهي به محاسبات بانک مرکزي در ارقام عمده پولي و اعتباري نشان ميدهد که در پايان آذر 93 حجم اسکناس و مسکوک در دست اشخاص 29 هزار و 175 ميليارد تومان بوده است.

البته اين ميزان اسکناس در آذر 93 نسبت به اسفند 92 با 13 درصد کاهش و در قياس با آذر 92 با رشد 5.7 درصدي همراه شده است. اين آمار نشان ميدهد که استفاده از پول نقد در معاملات روزانه مردم با ترويج بانکداري الکترونيک کاهش يافته است.

گفتني است که ميزان پول در جامعه در آذرماه سال جاري 1151876 ميليارد ريال و شبه پول 5684756 ميليارد ريال گزارش شده است که اين دو آمار نسبت به اسفند ماه 92 به ترتيب منفي 3.4 درصد و 19.5 درصد تغيير داشته اند.

همچنين حجم پول و شبه پول در آذر امسال نسبت به آذر سال 92 به ترتيب 6.7 درصد و 28.4 درصد تغيير داشته اند.
*تسنيم
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
0
اینکه به زورواجبارمردم رابه دستگاه های خودپردازحواله میدهندوموجب دردسرمردم می شوندچندان کارانسانی ودرستی نیست شایدکسی نخواهدازدستگاه استفاده کندبانکهاپول نقدبه مردم نمیدهند یاچک پول می دهندیاپول های تیکه پاره شده که هیچ مغازه داری آن راقبول نمی کند.دستگاه هاهم بیشترین مقدارپول راچک پول می دهند.ضمنن روزی 200هزارتومان هم بیشترنمی شودگرفت هیچ کجای دنیاانتخاب راازمردم نمی گیرند.این روش درواقع زورگویی به مردم است.پولها به شدت کثیف وآلوده اندفکری به حال مردم کنید.گاهی به چنددستگاه می روی یاخراب است یاخدمات نمی دهد.