کد خبر: ۷۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۳۰
کریمی قدوسی، عضو جبهه پایداری مدعی شد:

راه‌اندازی سیستمی توسط روحانی برای رصد «نيروهاي ارزشي» / علی جنتی مثل مطهری لجباز است

هاي مربوط به نيروهاي ارزشي، متدين، غيور و مدافع اسلام را جمع‌بندي نموده و به تهران ارسال کنند
نماينده مشهد در مجلس شوراي اسلامي گفت: در حال حاضر ناراحتي نمايندگان از ناحيه هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در راستاي عدم توجه به استيضاح وزير ارشاد است که البته امکان دارد روزهاي آينده با اعمال قانون و هشدار بيشتر هيئت رئيسه را مجاب نماييم.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، جواد کريمي قدوسي در خصوص وضعيت فعلي وزارت ارشاد اظهار کرد: بيشترين دغدغه و نگراني نمايندگان مجلس در حال حاضر در مقوله فرهنگ و وزارت ارشاد و اخبار وسيعي که در حوزه‌هاي مختلف به وقوع پيوسته است، مي‌باشد، لذا نمايندگان در اين زمينه بارها تذکر و حتي کارت زرد داده‌اند و استيضاح وزير ارشاد نيز آماده مي‌باشد.

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر ناراحتي نمايندگان از ناحيه هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در راستاي عدم توجه به استيضاح وزير ارشاد است؛ گفت: امکان دارد روزهاي آينده با اعمال قانون و هشدار بيشتر هيئت رئيسه را مجاب نماييم تا استيضاح وزير ارشاد را مورد توجه قرار دهند. در استيضاح وزير ارشاد؛ مردم از رخ دادن اتفاقات شومي در فضاي فرهنگ مطلع مي‌شوند.

کريمي ضمن بيان اين مطلب که مطالب بسياري براي طرح در استيضاح وزير ارشاد آماده و مستندات فراواني نيز مهيا شده است؛ افزود: هنگامي که مردم جمع‌بندي مذکور را از ناحيه نمايندگان در استيضاح وزير ارشاد مشاهده کنند خواهند دانست که بيش از آنچه در معرض افکار عمومي است اتفاقات شومي در فضاي فرهنگ کشور رخ داده و يا در حال رخ دادن است.

نماينده مردم مشهد ادامه داد: رفتار وزارت ارشاد به شدت مورد نقد قرار دارد به ويژه در خصوص برخورد جدي اين وزارت با رسانه‌هاي ارزشي که در واقع مدافعان اصلي کشور هستند در حالي که از وجود رسانه‌هايي که بلندگوي نظام ليبرال دموکراسي برخاسته از غرب در داخل کشور هستند نيز مطلع است.

کريمي با بيان اينکه نه تنها اکنون وزارت ارشاد سياست‌هاي ياد شده را دنبال مي‌کند بلکه سياست رئيس جمهور نيز همين است که هر نقد منصفانه‌اي بايد مورد تهاجم قرار گيرد؛ افزود: سيستم جمع‌آوري اخبار و اطلاعات در سطح کشور بسيج شده تا گزارش‌هاي مربوط به نيروهاي ارزشي، متدين، غيور و مدافع اسلام را جمع‌بندي نموده و به تهران ارسال کنند و در اين راستا آقاي روحاني اين گزارش‌ها رادر پوشه‌هاي مختلف جمع‌آوري مي‌کند اما در ملاقات‌هاي وي همواره بجاي اينکه گزارش کار از اقتصاد مقاومتي داده شود درخواست مي‌شود که هيچ فردي در کشور از دولت و هيئت آن انتقاد نکند.

وي خاطرنشان کرد: اصل انقلاب بر پايه نقد منصفانه، نصيحت خيرخواهانه و دفاع از ارزش‌ها توسط مالکان اصلي انقلاب ( مردم ) پايه‌گذاري شده است اما اين اصل در عملکرد دولت يازدهم و وزارت ارشاد مورد توجه نيست و حتي با آن برخورد مي‌شود.

عذرخواهي جنتي از همسر مهاجراني بابت دير صادر شدن مجوز نشريه درخواست شده
نماينده مردم مشهد در پاسخ به اينکه آيا وزارت ارشاد فعلي دنباله‌روي وزارت ارشاد در دولت اصلاحات است، گفت: آقاي جنتي به صراحت از دوره اصلاحات نام مي‌برد و حتي اخيرا براي همسر مهاجراني که گويا زماني در صدد راه‌اندازي موسسه‌اي بوده که به وي مجوزي داده نشده بود مجوز صادر کرده و از ايشان هم در يک پيام عذرخواهي نموده مبني بر اينکه دير توانستيم براي شما اجازه فعاليت اين نشريه را صادر کنيم.

وي با اشاره به اينکه آقاي جنتي در ابتداي ورودش به وزارت ارشاد از عملکرد دوره اصلاحات ياد کرد؛ افزود: اين فرد مدت کثيري در کويت به سر برده، مدتي در خراسان، استاندار بوده و اگر چه از صلب پدر بزرگوارش؛ « آيت‌الله جنتي » است که يکي از مفاخر انقلاب اسلامي هستند، اما نحوه تفکر وي همانند ايشان نيست.

کريمي ضمن بيان اين مطلب که آقاي جنتي اخيرا خود اظهار کرده که فکر من به فکر هاشمي رفسنجاني نزديکتر است تا به تفکر پدرم؛ يادآور شد: علت عمده چنين تفکراتي از وزير ارشاد که از يک خانواده روحاني است؛ حشر و نشر وي با افرادي همچون؛ هاشمي رفسنجاني، زندگي در خارج از کشور و… است.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس تصريح کرد: اگر چه آقاي جنتي برخاسته از يک خاندان بسيار ارزشمند بوده و در يکي از مدارس علميه انقلابي مانند مدرسه حقاني تحصيل کرده اما حشر و نشرها که رکني از سعادت يا شقاوت انسان‌ها به شمار مي‌روند پاي وي را به مرزهاي ياد شده کشانده است.


وي با بیان اینکه «سبک و سياق جنتي با علي مطهري در لجبازي‌هايش بر اصرار بر مواضع باطل خويش مشابه است» گفت: اگر مباحث علي مطهري مرتبط با جبهه‌هاي حق باشد در گفتگوها، مشورت‌ها، رفت‌ و آمدها و مذاکرات تعديل مي‌کند اما به دليل اينکه بر موضع باطل است هرگز از آن موضع کوتاه نمي‌آيد.

کريمي با تأکيد بر اينکه روش جنتي همانند علي مطهري است چرا که با وجود خيرخواهي‌هاي بسياري از علما، نقد مجلس، نقد پدر بزرگوارش و… به هيچ وجه برنمي‌تابد؛ افزود: علت اين روش جنتي نيز نگاه به مباحث در جبهه باطل و مواضع هاشمي رفسنجاني است.