کد خبر: ۷۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۳۷

بیانیه حزب‌الله درباره عملیات امروز در سرزمین‌های اشغالی


حزب‌الله در بیانیه شماره یک خود اعلام کرد که در ساعت 11:35 صبح امروز (چهارشنبه) به وقت محلی گروه "شهدای قنیطره" خودروهای نظامی دشمن را هدف قرار داد.

در این بیانیه حزب‌الله آمده است که در این عملیات تعدادی از خودروهای صهیونیست‌ها منهدم و چندین تن از نیروهای دشمن نیز کشته و زخمی شدند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، پیش از این رسانه‌های عبری زبان از شلیک راکت‌هایی از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی خبر دادند و در مقابل نیز موشک‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان شلیک شد.


در این عملیات یک خودروی اسرائیلی مورد اصابت یک موشک ضد تانک در نزدیکی روستای الغجر قرار گرفت و حزب‌الله آن را پاسخی به حمله قنیطره دانسته است.

یک منبع سیاسی نیز اعلام کرد که حزب‌الله با چند موشک هدایت شونده کاروان خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

هم‌زمان صدای انفجارهایی نیز در مزارع شبعا در مرز لبنان با اراضی اشغالی شنیده شد.

در همین حال،‌ منابعی در مصاحبه با النشره اعلام کردند که در عملیات حزب‌الله در مزارع شبعا 17 صهیونیست کشته شده‌اند.

در همین حال،‌ منابع در مصاحبه با شبکه المیادین نیز عنوان داشتند: حزب‌الله دست به عملیات امنیتی گسترده‌ای در داخل اراضی اشغالی زده و خودروهای نظامی اسرائیلی را هدف قرار داده است. این منابع از کشته شدن 15 اسرائیلی در این میان خبر دادند.


از سوی دیگر خبرگزاری فلسطینی سما اعلام کرد چهار سرباز رژیم صهیونیستی در این عملیات کشته و چند تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین اعلام شده است که بخش سانسور نظامی رژیم صهیونیستی ارائه هرگونه اطلاعاتی درخصوص تعداد مجروحان یا تلفات ارتش این رژیم را ممنوع کرده است.

خبرنگار اسکای نیوز گزارش داد که پس از شلیک راکت‌هایی از طرف لبنان به خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی، این رژیم نیز نیروها و تجهیزات خود در مرز با لبنان تقویت کرده است.

سایت النشره نیز به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که دستکم 9 سرباز اسرائیلی در هدف قرار گرفتن خودرویشان با یک موشک ضد تانک زخمی شده‌اند.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، تعداد نیروهایی که از جبل الشیخ به مزارع شبعا انتقال داده شدند،‌ نشان می‌دهد که رخداد امنیتی خطیری صورت گرفته است.

نقشه لبنان

ارتش لبنان نیز در منطقه المیسات در نزدیکی الغجر در مرزها با اراضی اشغالی مستقر شده و این منطقه را مورد تفتیش قرار می‌دهد.

کشته شدن یک نیروی یونیفل در حمله صهیونیست‌ها

در همین حال، پایگاه خبری العهد گزارش داد که در حملات رژیم صهیونیستی به منطقه مرزی العباسیه یک سرباز اسپانیایی در نیروهای یونیفل زخمی شده است اما روزنامه هاآرتص از کشته شدن این سرباز خبر داد.

اخبار متناقض از اسارت یک نظامی صهیونیست

منابع عبری زبان همچنین اعلام کردند، پس از این که حرف و حدیث‌هایی درخصوص تلاش حزب‌الله برای اسارت سربازان اسرائیلی مطرح شد،‌ ارتش نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورده است. این در حالی است که شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش امکان ربوده شدن یک سرباز اسرائیلی در شبعا را بررسی می‌کند.

در همین حال شبکه ملی لبنان خبر به اسارت گرفته شدن سرباز رژیم صهیونیستی را تایید کرد.


واکنش نتانیاهو

هم‌زمان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نخستین واکنش نسبت به این عملیات حزب‌الله تصریح کرد: من به شما پیشنهاد می‌کنم که ما را امتحان نکنید. ارتش آماده است که با قدرت عمل کند.

رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش دادند که دو فرودگاه روش فینا و حیفا به دلیل رخدادها در شمال اراضی اشغالی بسته شده‌اند.

شبکه اسکای نیوز نیز گزارش کرد اسرائیل روستاهای مرزی جنوب لبنان را دست کم ۲۵ بار با گلوله توپ هدف قرار داده است.

شمال اراضی اشغالی نیز منطقه نظامی اعلام شده است.


بنی گانتس،‌ رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز رایزنی‌های فوری را برای پاسخ به این عملیات برگزار کرده است.

هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز در العرقوب و شبعا به پرواز درآمده‌اند.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتانیاهو به نشست ستاد مشترک ارتش این رژیم که برای برآورد اوضاع امنیتی برگزار شده،‌ پیوست تا ریاست این نشست را بر عهده داشته باشد.

خبرنگار النشره در سوریه نیز گزارش داد که آرامش شکننده‌ای در مرزهای قنیطره با بلندی‌های اشغالی جولان برقرار است و نیروهای سوری نیز در طرف خود برای مقابله با هرگونه اقدام نظامی در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.


در همین حال شهرداری صفد در اراضی اشغالی نیز پناهگاه‌هایش را گشوده است و از شهرک‌نشین‌ها خواسته تا مراقب خود باشند.

خبرنگار النشره در بیت جبیل گزارش داد که مدارس در منطاق مرزی لبنان با اراضی اشغالی تخلیه شده است.

شبکه المیادین اعلام کرد که حزب‌الله به حمله به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا ادامه می‌دهد.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش خود را برای احتمال گسترش دامنه درگیری‌ها در شمال اراضی اشغالی آماده می‌کند.
*ایسنا