کد خبر: ۷۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۳

معرفي برترين دانشگاه‌هاي علوم پايه کشور

  معاون پژوهشي و فناوري پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) امروز گفت : بر اساس رتبه بندي پايگاه استنادي علوم جهان اسلام ، دانشگاه تهران ، تربيت مدرس و صنعتي اميرکبير به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را در حوزه علوم پايه در بين دانشگاه هاي کشور کسب کردند .

گزني افزود: دانشگاه تهران حائز رتبه اول در بين 320 دانشگاه‌ جهان اسلام است و دانشگاه تربيت مدرس و صنعتي اميرکبير نيز به ترتيب رتبه هاي ششم و هفتم را از آن خود کردند .

معاون پژوهشي و فناوري پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) گفت : دانشگاه هاي شهيد بهشتي ، صنعتي شريف ، صنعتي اصفهان ، شيراز ، فردوسي مشهد ، تبريز و علم و صنعت ايران نيز به ترتيب رتبه هاي چهارم تا دهم را دارا هستند .

دکتر گزني افزود : اين رتبه بندي در حالي در اين پايگاه علمي صورت گرفته است که قبلا اين نظام رتبه بندي تنها به 2 پايگاه استنادي ISI و SCOPUS و با توجه بيشتر به 2 منطقه جغرافيايي اروپاي غربي و آمريکاي شمالي محدود مي شد .

شاخص‌هاي اين رتبه بندي بر اساس سياست هاي کلان علم و فناوري ابلاغي توسط مقام معظم رهبري تدوين شده‌است.

وي افزود: رتبه بندي دانشگاه‌هاي کشورهاي اسلامي براساس شاخص‌هاي متفاوتي صورت گرفته است.

براي تعيين رتبه نهائي هر دانشگاه جمع امتيازهاي کسب شده در هر شاخص مورد محاسبه قرار گرفته است که نتيجه آن تعيين رتبه هر دانشگاه است.

پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) يک سامانه اطلاع رساني علمي است که درصدد تجزيه و تحليل مجلات علمي کشورهاي اسلامي بر اساس معيارهاي علم سنجي معتبر است.

اين پايگاه پس از ايالات متحده و هلند ، سومين نظام استنادي جهان است .

دفتر اصلي مرکز منطقه اي اطلاع رساني علوم و فناوري خاورميانه و پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) در شيراز است .
*واحد مرکزي خبر