کد خبر: ۷۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۱۴

روحانی: همانند متحجرین در برخی کلمات بی روح محصور نشویم / به وعده هایمان عمل خواهیم کرد

روحانی گفت: امام همان روز که لازم بود زمان و مکان را درنظر داشت. و اجتهاد امام اصلاح طلبی اصولگرایانه بود. اجتهاد امام تحول خواهی سنت‌گرایانه و اجتهاد امام انقلاب دولت ساز بود.

رییس جمهور گفت: امامی که در مقاطع مختلف در برابر دشمن و استکبار ایستادگی کرد و استکبارستیزی را به ما آموخت شهامت آن را داشت، آن جا که ضروری است راه صلح را برگزیند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حاشیه مراسم تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های امام راحل با بیان این‌که امام (ره) مصحلت ، قدرت در دولت اسلامی را تبیین کرد گفت: امام در آن شرایط امنیتی سخت فرمان 8 ماده ای را صادر کرد و حقوق شهروندی را برای همه مردم تبیین و روشن ساخت.

وی ادامه داد: امام با خانه نشینی و عافیت طلبی مخالف بود. هم راهش با مفسدان و ظالمان فاصله داشت و هم با کسانی که مسیر جمود را انتخاب کرده بودند فاصله داشت.

رییس جمهور اظهار کرد: امام راه اعتدال ، پیشرفت و توسعه را آموخت . امامی که در مقاطع مختلف در برابر دشمن و استکبار ایستادگی کرد و استکبارستیزی را به ما آموخت شهامت آن را داشت تا آن روز که ضروری است راه صلح را برگزیند و مسیر توسعه و ثبات کشور را ادامه دهد.

روحانی گفت: امام همان روز که لازم بود زمان و مکان را درنظر داشت. و اجتهاد امام اصلاح طلبی اصولگرایانه بود. اجتهاد امام تحول خواهی سنت‌گرایانه و اجتهاد امام انقلاب دولت ساز بود.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام و المسلمین روحانی با اشاره به در پیش بودن دهه فجر گفت:‌ 12 بهمن روز ورود امام به کشور بعد از سال‌ها انتظار، برای هم مردم بسیار مهم بود که محبوبشان به کشور بر می گردد و هم دشمنی که نمی خواست کلام و نام و خط امام در کشور باشد.

وی افزود:‌ دوازده بهمن به دنبال خود دوازده فروردین را آفرید و نظام جمهوری اسلامی را استقرار بخشید و به دنبالش در دوازده آذر قانون اساسی به تصویب ملت ایران رسید و راه و مسیر آینده برای ملت و کشور باز شد.

رئیس جمهور گفت‌: دشمن می خواست با زندانی کردن ، حصر و تبعید امام (ره) نگذارد، نهضت اسلامی به پیروزی برسد اما امامی که یک روز به عنوان مدرس اخلاق، فقه و فلسفه به عنوان حاج آقا روح الله معروف بود از سالهای 41 و 42 به عنوان مرجع عالی قدر شیعه مطرح شد و مردم در کنار ایشان قرار گرفتند.

روحانی گفت: در دورانی که دشمن می‌خواست او را تبعید کند، امام (ره) همه ایرانیان و مسلمانان لقب گرفت و مسیر هدایت جامعه را در دست گرفت.

وی با بیان این‌که امام همه این مسیر را در سایه اجتهاد طی کرد و انقلاب را به پیروزی رساند گفت: اجتهادی که مستمر ، پویا و دائمی است را امام (ره) پیش روی ما ترسیم کرد و با این اجتهاد است که انقلاب ما همیشه نو وتازه خواهد بود. امام(ره) در سایه اجتهادش برای همه روشن کرد که رای مردم شرعیت دارد و زنان حق حضور و رای دارند.

وی گفت: نکته‌ای که باید بدانیم این است که امام (ره) مسیری را به ما یاد داد تا آن را بپیماییم و باید بدانیم که آثار امام (ره) به کلام امام محدود نمی شود. مصداق ها نباید اصل قرار دهیم بلکه ملاک ها را باید اصل قرار دهیم و ببنیم که اگر امام در میان ما بود چه می کرد.

رئیس جمهور اظهار کرد: ما همواره باید خود را در محضر امام ببنیم و راه اجتهاد امام را ادامه دهیم. خودمان را مانند متحجرین در برخی کلمات بی روح محصور نکنیم و ببنیم که مسیر امام چه بود و همان را ادامه دهیم.

روحانی افزود: دولت یازدهم امروز یک بار دیگر با امام عزیز بیعت می‌کند تا راه او را در سایه رهنمودهایش و خلف صالح شان مقام معظم رهبری ادامه دهد و به وعده هایی که به مردم داده عمل خواهد کرد.

وی گفت:‌ من این عید بزرگ ، دهه مبارک، دوازده و 22 بهمن و سرآغاز سی و هفتمین سال انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ ایران،‌خانواده عزیز امام و یادگار ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تبریک می گویم و از ملت بزرگ خواهش می کنم که همه، دهه فجر را با نشاط باشیم.

وی ادامه داد: دهه فجر دهه پیشرفت، تحول و پیروزی برای ماست و به ویژه ما باید در 22 بهمن همگی از هر قوم با هر زبان و دین و فرهنگی به خیابان بیاییم.22 بهمن روز همه ایرانیان است و ان شاء الله با حضوری پرشور قدرت‌مان را به رخ جهانیان می کشیم.