کد خبر: ۷۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۸
رئيس سابق موساد:

سخنراني نتانياهو در کنگره نمي تواند نظر اوباما درباره ايران را تغيير دهد

نتانیاهو با مواضعش نمی تواند موضع غرب را درباره موضوع ایران تغییر دهد اما اعمال وی روابط ما با آمریکا را به وضعی حاد خواهد کشاند که این موضوع هزینه گزافی را درآینده برما تحمیل خواهد کرد.
رئیس پیشین موساد گفت:سخنرانی نتانیاهو در کنگره نمی تواند نظر اوباما درباره ایران را تغییر دهد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، یدیعوت آحارنوت، میر داگان گفت: من به نتانیاهو اعتماد نمی کنم. اقدامات وی برای ما هزینه هایی به دنبال خواهد داشت. سخنرانی وی نمی تواند نظر اوباما را درباره ایران تغییر دهد.

وی افزود:نتانیاهو با مواضعش نمی تواند موضع غرب را درباره موضوع ایران تغییر دهد اما اعمال وی روابط ما با آمریکا را به وضعی حاد خواهد کشاند که این موضوع هزینه گزافی را درآینده برما تحمیل خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سخنرانی آتی نتانیاهو در کنگره آمریکا می تواند از حصول توافقی بد با ایران جلوگیری کند؟گفت:با این سخنرانی کاری از پیش نخواهد رفت.آمریکایی ها از موضع نتانیاهو آگاهند و به نظرم رفتن وی به آنجا نظر اوباما را تغییر نخواهد داد و حتی معتقدم که وی نمی تواند نظر کنگره را هم تغییر دهد.من می خواهم خودم این سوال را از نخست وزیر بپرسم که آیا مواضعش می تواند مواضع غرب را درباره ایران تغییر دهد یا نه؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات با ایران به توافقی بد منتهی خواهد شد یا نه؟گفت:آنها سلاح اتمی ندارند.به نظرم اگر اسرائیل تصمیم به حمله بگیرد از توانایی آن برخوردار است اما سوالی که مطرح می شود این است که پنج دقیقه بعد چه روی خواهد داد.به نظرم این دردسرساز است.استفاده از خشونت بر ضد آنها باید به عنوان آخرین چاره مطرح باشد.اگر مذاکرات به شکست بیانجامد باید از اقدامات تنبهی بر ضد آنها استفاده کرد.

رئیس پیشین موساد در ادامه در مقایسه بین نتانیاهو و شارون گفت:شارون با آمریکایی ها مشاجراتی داشت اما آنها را علنی نمی کرد بلکه با هوشمندی سیاسی با آنها برخورد می کرد اما نتانیاهو به دنبال فتنه انگیزی است و همه کارهایش را علنی می کند.او تقابل زیادی با آمریکایی ها داشته است که با آرامش می شد برای آنها راه حل پیدا کرد.