کد خبر: ۷۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۱

سئوال رسایی ،میرکاظمی وموسوی، وزیر اقتصاد را به مجلس می برد


وزیر امور اقتصادی و دارایی هفته آینده با حضور در صحن علنی به سه فقره سوال نمایندگان پاسخ می دهد ضمن اینکه بررسی دو درخواست تحقیق وتفحص نیز در دستور کار هفته آینده صحن علنی مجلس شورای اسلامی عنوان شده است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده میزبان «علی طیب نیا » هستند تا با حضور در صحن علنی به سه فقره سؤال «حمید رسایی» ، «سیدمسعود میرکاظمی» و «سیدناصر موسوی لارگانی» نمایندگان تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس و فلاورجان پاسخ دهد.

ضمن اینکه نمایندگان طی هفته آینده قرار است درباره گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از سهام عدالت و نیز گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از برگزاری انتخابات هیأت مدیره اتاق تعاون مرکزی تصمیم گیری کنند.

بررسی گزارش کمیسیون ویژه در مورد سیاستهای اقتصاد مقاومتی و قوانین متناظر و پیشنهادهایی در خصوص نحوه اجرای آنها ، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد استنکاف وزیر آموزش و پرورش از اجرای قانون الحاق دوتبصره به ماده(17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش نیز از دیگر دستورات هفته آینده صحن علنی مجلس شورای اسلامی عنوان شده است.

این در حالی است که نمایندگان در هفته آتی سه طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ،طرح جامع حدنگار(کاداستر) و طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است را بررسی خواهند کرد.

لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن ،طرح اصلاح قانون تعاونی نمودن تولید و یکپارچه شدن اراضی در حوزه عمل شرکتهای تعاونی روستایی،طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه ها و طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان هم در دستور کار نمایندگان در هفته آینده اعلام شده است.

نمایندگان در هفته آینده قرار است طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز،طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری های کشور و لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی را هم بررسی کنند.

طرح حمایت از صنعت برق کشور،طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده ،طرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،طرح اصلاح بند (ز) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ،لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیاتهای انضباطی نیروهای مسلح از دیگر دستورات صحن علنی مجلس در هفته آینده اعلام شده است.
*ایرنا