کد خبر: ۷۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۱

چگونگی ایجاد درایو یواس‌بی قابل بوت


تنها گزینه در دسترس برای کاربران لپ تاپ های فاقد درایو نوری نصب سیستم عامل با استفاده از درایو یو‌اس‌بی است. همچنین هنگامی که درایو نوری لپ تاپ شما با مشکل مواجه شده می توانید برای نصب سیستم عامل از درایو یواس‌بی قابل بوت استفاده کنید.

امروزه لپ تاپ های فوق باریک به واسطه وزن کم و قابلیت حمل بالا مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته اند. یکی از گزینه های موثر در کاهش ضخامت لپ تاپ ها حذف درایو نوری در آنها است. با توجه به روند افزایشی محبوبیت فضای ذخیره سازی ابری، امکان دانلود نرم افزارهای مختلف از اینترنت، مشاهده فیلم به صورت آنلاین و ... نیاز به درایو نوری کمتر از گذشته احساس می شود.



اگرچه حذف درایو نوری به معرفی لپ تاپ هایی سبک‌تر با طراحی ظاهری جذاب‌تر منجر شده اما یک مشکل اساسی برای کاربران به منظور نصب ویندوز و یا هر سیستم عامل دیگری روی این قبیل لپ تاپ ها ایجاد کرده است.

تنها گزینه در دسترس برای کاربران لپ تاپ های فاقد درایو نوری نصب سیستم عامل با استفاده از درایو یو‌اس‌بی است. همچنین هنگامی که درایو نوری لپ تاپ شما با مشکل مواجه شده می توانید برای نصب سیستم عامل از درایو یواس‌بی قابل بوت استفاده کنید. روش های مختلفی برای ایجاد درایو یواس‌بی قابل بوت وجود دارند و می توانید از برنامه های شخص سوم برای این کار استفاده کنید.

ایجاد درایو یواس‌بی قابل بوت ساده و آسان است. در بسیاری از لپ تاپ ها گزینه راه اندازی از درایو یو‌اس‌بی به صورت پیش نصب شده موجود است و بسیاری از مادربردهای رایانه شخصی نیز این گزینه را در اختیار کاربر قرار می دهند. بر همین اساس، نصب یک سیستم عامل جدید در این دستگاه ها آسان است. اما اگر رایانه شما دارای قابلیت راه اندازی از درایو یواس‌بی نیست می توانید در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی ایجاد یک درایو یواس‌بی قابل بوت را ارائه کنیم.

برای ایجاد درایو یواس‌بی قابل بوت ابتدا باید برنامه "WinToFlash" را دانلود کنید. با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید این برنامه را یافته و دانلود کنید.

پس از دانلود برنامه "WinToFlash" آن را نصب کرده و برنامه را اجرا کنید.

هنگامی که برنامه باز می شود دو حالت "Wizard mode" و "Advanced mode" قابل مشاهده هستند.

حالت "Wizard mode" را انتخاب کرده و سپس روی آیکون "Windows Setup Transfer Wizard" کلیک کنید.

پس از انجام این کار رو دکمه "Next" کلیک کنید.

اکنون در گزینه "Windows File Path" باید درایو نوری حاوی سیستم عامل را انتخاب کرده و یا فایل ISO آن را از روی رایانه خود انتخاب کنید.

سپس، در بخش "USB Drive" درایو یواس‌بی خود را انتخاب کرده و روی دکمه "Next" کلیک کنید.

پس از آن، گزینه "I Accepted The Terms Of The License Agreement" را انتخاب کرده و روی دکمه "Continue" کلیک کنید.

اکنون روی دکمه "OK" کلیک کرده و عملیات انتقال سیستم عامل به درایو یواس‌بی آغاز می شود.

پس از خاتمه انتقال، روی دکمه Next"" و سپس "Exit" کلیک کنید. درایو یواس‌بی قابل بوت شما شکل گرفته است.
*عصرایران