کد خبر: ۷۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۱

گیاهی شفابخش برای مشکلات پوستی

 یک پزشک عمومی با اشاره به اینکه مصرف بابونه موجب درمان و بهبود اگزما می‌شود، اظهار کرد: گیاه بابونه نقش موثری را در تقویت و کنترل عفونت‌های پوستی ایفا می‌کند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، دکتر فاطمه ملکی، با اشاره به اینکه عصاره بابونه و فرآورده‌های دارویی حاوی این گیاه موجب افزایش سرعت ترمیم زخم، کاهش ترشح و خشکی زخم می‌شوند، گفت: گیاه بابونه مانند کورتون دارای خواص ضد التهاب است با این تفاوت که عوارض آن را ندارد. این گیاه می‌تواند برای درمان اگزما و بهبود آن کمک کننده باشد.

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه استفاده از گیاه بابونه می‌تواند در درمان جوش و قرمزی کمک کننده باشد، تصریح کرد: این گیاه می‌تواند به صورت خوراکی نیز مصرف شود و استفاده آن به صورت لوسیون محافظ خوبی در مقابل عوامل محیطی برای پوست‌های حساس و شکننده است.

ملکی با اشاره به اینکه گیاه بابونه نقش موثری را در تقویت و کنترل عفونت‌های پوستی ایفا می‌کند، اظهار کرد: تنگ شدن و ضد عفونی شدن منافذ پوست از خواص دیگر گیاه بابونه است.

وی با اشاره به اینکه مخلوط جوش شیرین و ماست پاک کننده بسیار خوبی برای پوست است، خاطرنشان کرد: جوش شیرین دارای خاصیت لایه‌برداری برای پوست است و می‌تواند به عنوان پاک کننده ملایم برای پوست نیز استفاده شود اما در صورت حساسیت به این گیاه باید از مصرف آن پرهیز شود.