کد خبر: ۷۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۹

انتشار کتاب رهبر زندانی پ.ک.ک

اوج آلان که تاکنون 20 جلد کتاب منتشر کرده در آخرین کتاب خود عمدتا دیدگاه هایش در زمینه حل مساله کردها در ترکیه را مطرح کرده است.
 کتاب جدید ' عبدالله اوج آلان' رهبر زندانی پ.ک.ک با نام 'مساله کردها و حل دمکراتیک ملی' منتشر شد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، آخرین کتاب اوج آلان شامل یادداشت های وی در زندان تا سال 2010 میلادی در زمینه حل مساله کردها در ترکیه است.

اوج آلان که تاکنون 20 جلد کتاب منتشر کرده در آخرین کتاب خود عمدتا دیدگاه هایش در زمینه حل مساله کردها در ترکیه را مطرح کرده است.

دولت آنکارا از بیش از دو سال پیش تاکنون مذاکراتی مستقیم با 'عبدالله اوج آلان' برای حل مساله کردها داشته و روندی با نام 'روند صلح' در ترکیه برای حل نهایی مساله کردها از سوی دولت آنکارا آغاز شده است.

اوج آلان در سال 1377 در کنیا به دست سازمان سیا دستگیر و تحویل ترکیه شد.

وی بعد از انتقال به ترکیه در جزیره ایمرالی زندانی و بعد از محاکمه به مجازات اعدام محکوم شد.

در پی هماهنگی در قوانین ترکیه با اتحادیه اروپا و لغو مجازات اعدام ، مجازات وی نیز به حبس ابد تقلیل یافت. اوج آلان در حال حاضر به همراه دو سه محکوم دیگر در زندان جزیره ایمرالی دوران محکومیت خود را سپری می کند.

اوج آلان در سال های اخیر علاوه بر دیدار با وکلای مدافع و اعضای خانواده اش به طور مستمر دیدارهایی با هیات های حزب ' دمکراتیک خلق ها' برای حل مساله کردها و انتقال پیام هایش به پ.ک.ک در قندیل و اروپا داشته است.
منبع: ایرنا